säilytänkö avin vai konvertoinko vcd:ksi

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by k3alja00, Apr 11, 2004.

1. k3alja00

k3alja00 Guest

Semmosta vaan ku mulla on n. 60G avi-leffoja (varmuuskopioita tietenkin) koneella, ja pitäis alkaa niitä polttaan levyille, jotta sais kovolle taas tilaa.

Kone on kytketty telluun svhs tv-outilla ja sitä kautta olen tähän asti lehvat kattonu.

Mitä mieltä olette, kandeeko konvertoida leffat (s)vcd:ksi, jotta niitä voi käyttää dvd-soittimessa vaiko sitten säilöä ne avi-filuina ja katella koneesta dvd-aseman kautta. Meinaan että toi konvertointihan vie rutosti aikaa, eikö?

Siis perimmäinen kysymyshän mikä mulla pyörii, on saanko dvd soittimen kautta paremman kuvan tai muuta, minkä vuoksi kannattaisi alkaa konvertoimaan...

2. DVDR(W)

DVDR(W) Guest

Konvertointi aina heikentää laatua. Kannattaa vain pitää avi:na.

3. gain

gain Active member

Trophy Points:
    66
    Samaa mieltä. Ei kannata alkaa konvertoimaan. Laatu heikkenee ja kuluu aikaa. Tietenkin se on vähän kurja, jos et voi katsoa niitä dvd-soittimellasi. Mutta eihän sitä tiedä, vaikka joskus innostut vielä ostamaan soittimen, joka osaa näyttää suoraan esim. divx:llä tai xvid:llä pakattuja avi-pätkiä. :)

4. k3alja00

k3alja00 Guest

luit mun ajatukset gain.

olen nimittäin sitäkin pohtinut, jotta jos ostais joskus soittimen joka hoksaapi miten lukea divx:ää tai xvid:iä.

tiiättekö muuten onko moisia dvd soittimia jo paljonki liikkeellä? entäpä hinnat?

5. gain

gain Active member

Trophy Points:
    66
    Onhan noita jo melko runsaasti liikenteessä.
    Esim. Yamada DVX-6000, Yamada DVX-6600, Elta 8883, United Dvx4066 divx-soitin jne...

Esimerkiksi Yamada DVX-6600 näytti maksavan verkkokauppa.com:n sivuilla 143,90 €. Itse ostin tammikuussa Yamada DVX-6000 soittimen Tampereella sijaitsevasta liikkeestä Triosoft Ky, maksoi silloin suunnilleen 159 €.

Tuolta DVD-soittimet keskusteluista löytää paljon aiheeseen liittyviä keskusteluja ja hintoja kyseisille soittimille.

Last edited: Apr 11, 2004
  6. extralow

extralow Active member

Trophy Points:
    66
    Ilman muuta avina ,itse poltan avit dvd-levyille datana mahtuu 6 leffaa samaan.

Last edited: Apr 11, 2004

Share This Page