Hei, Elikkäs minulla on ollut ongelma nyt pitemmän aikaa S.T.A.L.K.E.R. pelisarjan kanssa. Kun käynnistän pelin niin tietokoneeni sammuu, käynnistyen uudelleen hetken päästä. Tätä ongelmaa ei esiintynyt viimevuoden puolella. Olen melko varma että boottailu johduu ainoastaan jos yritän pelailla peliä dx9 renderoinnilla. Ensimmäistä stalkeria en pysty pelaamaan ollenkaan enää. Clear Sky:tä voin jos asetuksista on valittuna Dx10.1 Sama pätee myös juuri ostamaani Call of Pripyat:iin. Myös jos kajoan asetuksiin pelissä eli vaidan resoluutiota tai ingame renderiä. Static lighting, dx9, xd10, niin tietokone sammuu, käynnistyen hetken päästä uudelleen. Ainoastaan pystyn pelaamaan peliä koska oletuksena on dx10. Minkäänlaista virhelogia en ole mistään löytänyt vaikka olen yrittänyt etsiä neuvoja internetistä. Olen myös yrittänyt uudelleenasennusta pariin otteeseen, ei apua. Koneesta se ei ole kiinni koska koko pelisarja toimi aikaisemmin koneellani normaalisti täysillä asetuksilla 1920x1200 resoluutiolla enkä ole tehnyt mitään muutoksia koneeseen. Myös kellotukset olen poistanut. Tässä kokoonpanoni: -Intel Dual Core E4800 -ATi HD4890 -P5KC Emolevy -2Gt 800Mhz Koneeni käyttöjärjestelmänä on Windows7 32bit. Peli toimi normaalisti vielä viimevuoden puolella. Kaikki ajurit pitäisi olla uusimmat mitä saa. Missään muussa ohjelmassa/pelissä ei ole ongelmia. Mm. Bad Company 2 toimii täysillä asetuksilla 1920x1200 40-70fps. Tämä ongelma on painanut mieltäni pitemmän aikaa. Olisi kiva tietää onko näytönohjaimeni leikkaamassa kiinni vai missä vika on. Jos jokin jolla olisi tietotaitoa tahi kokemusta vastaavasta osaisi neuvoa, olisin todella kiitollinen!
Itselläni ei ole kokemusta Windows 7:sta, mutta jos siinnä on yhteensopivuustilat niin kuin Vistassa kannattaa kokeilla. Vistassa ainakin ne löytyy kun painaa oikeata hiiren painiketta pikakuvakkeeseen ja sieltä ominaisuuksista yhteensopivuus ja valitsee vanhemman käyttöjärjestelmän listasta. Yhteensopivuus tila korjaa joissain tapauksissa kaatumiset yms.
Kiitos, kiitos. En ole pahemmin vielä kokeillut tuota kun olen ajatellut että se vika on jossain muualla. Pistetään testiin ja ilmoitellaan lisää!