Kuinka saan kaapattua digi boxista lähtee scartilla ja päättii tietokoneen s-sideolla koneeseen... saisinko kaapattua ohjelmia ?
Mun pitäis siirtää VHS-kasetilta yks video digitaaliseen muotoon, eli onnistuuko videonauhurilta? Milläs ohjelmalla sitä helpoiten kaappaa, kun on VIVO näyttis. Mulla on Asus ATI X1600 VIVO. Koitin CaptureFlux -ohjelmalla, mutta en ainakaan vielä saanut toimimaan. Äänet kuuluu, mutta kuvaa ei. Mikä on pieles? Asetukset tms? Jos joku viitsisi "tyhmälle" opettaa.
"Mulla on Asus ATI X1600 VIVO" Kortin mukana varmasti tuli oma kaappaussofta.Kokeile ensin sitä.Muita hyviä Virtualdub,Nero jne.
Eipä tunnu toimivan omakaan, mustaa vain näkyy. Tuli mieleen että lähettääkö videonauhuri "s-videona" mitään vai pitäiskö liittää komposiittina? Sitä en ole vielä kokeillut.
Riippuu nauhurista, yleensä S-VHS ja Hi-8 nauhurit lähettävät, tavalliset VHS:t eivät. Eli vika lienee siinä. Kokeile komposiittia.
Juu, kyllä se taitaa olla vikana, kun se on tavallinen VHS-nauhuri. Kiitoksia epäilykseni vahvistamisesta. :O)
Just joo, ensiksi pitäny tarkastaa, että kaapeli on oikein päin kytketty. Eli videolta tietokoneelle eikä päinvastoin, kun käytin valmista scart -> s-video kaapelia. Nyt on kaapeli oikeanlainen ja s-videona tulee tietokoneen ruudulle, mutta kun se on mustavalkoinen. Mites sen saa muutettua, vai saako? Komposiitin kun valitsee, niin kuva on värillinen ja OK, mutta laatu ei ole kovin hyvää. Sen muistan, että tv:ssä piti asetus muuttaa s-videoksi, kun oli samanlainen tilanne. Mutta miten tietokoneessa?
Se on mustavalkoinen luultavasti siksi, että videosi tai se scart-adapterisi ei syötä lainkaan signaalia s-videon krominanssi-karvaan ("värisignaali"), vaan ainoastaan luminanssiin ("valoisuus"). Yleensä kaappaus- tai katseluohjelmassa valitaan lähde (komposiitti, s-video) ja värijärjestelmä (PAL, NTSC, ...), eikä muita asetuksia tarvita tai voikaan tehdä. Kirjoitat: "Komposiitin kun valitsee, niin kuva on värillinen ja OK" eli ilmeisesti olet jo löytänyt valinnan? Kun videosi ei edelleenkään luultavasti anna s-videota ulos, joudut varmaan käyttämään sitä komposiitti-vaihtoehtoa.
OK, voi olla, että käytän erillistä DVD-tallenninta, jonka saan kaverilta lainaan. Kiitoksia kuitenkin.