S-video ongelma

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by crashcrow, Jul 20, 2004.

1. crashcrow

crashcrow Member

Trophy Points:
    11
    elikkäs yritän saada tietokoneen näytön kuvan tv:lle
    ja saan vaan mustavalkoisen kuvan...??
    tietokoneessa on s-video out liitäntä mistä johto menee scart liittimeen telkkariin.

ps.haluaisin värit!!

mitä tehdä??

2. n_r

n_r Regular member

Trophy Points:
    26
    Olethan tarkistanut, että TV ymmärtää S-video signaalia. Omassa töllössäni pitää kertoa, että sisään tuleva signaali on S-video tai composite... Ja näin minä ainakin vuonna nakki ja muusi jo TV-outista pistin kuvaa töllölle.

Jossain säikeessä oli aiemmin puhettä, että tarvitsisi jonkin erillisen palikan johonkin väliin. Mutta mene ja tiedä.

3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
  4. mvnet

mvnet Regular member

Trophy Points:
    26
    Jos TV:si ei tue S-videota, näkyy kuva mustavalkoisena. Värit saa helposti näkyviin ostamalla muutaman euron hintainen s-video --> komposiitti -sovitin (saatavilla mm. Biltemasta). Tämä sovitin siis muuttaa s-video-signaalin kaikkien televisioiden ymmärtämään muotoon, jolloin värit varmasti näkyvät. Tuo muunnos kyllä vähän huonontaa kuvanlaatua, mutta vain sen verran, että sitä ei oikeastaan huomaa silmillä, ellei oikein tarkaan tihrusta.

-----
    http://koti.mbnet.fi/mvnet/

5. ninni77

ninni77 Member

Trophy Points:
    11
    Mulla on samanlainen johto (eli koneeseen s-video ja tv:seen menee scart) kuin sulla Crashcrow ja koitin kovasti saada toimimaan. Ei näy mitään. Ja teeveestä jos asentaa päälle S-videon niin ei näy silti, ilmeisesti siksi, että huomasin, että tv:ssäni (phillips) on etupaneelissa erillinen s-video liitäntä (eli ei scart, vaan s-video-päiselle johdolle).
    Hain myös jotain englanninkielisiä ohjeita ja kiltisti niiden mukaan asentelin resoluutioksi 800x600, ja laitoin teatteritilan päälle ja PAL-B:t ja muut, muttei näy niin ei näy... Taitaa toi telkkari siis vaatia erilaisen johdon (jossa molemmissa päissä on s-video liitäntä) vai tietääkö kukaan, että pitääkö mun nyt ostaa uusi johto vai saisko ton scart-päisen johdon toimimaan?

6. ninni77

ninni77 Member

Trophy Points:
    11
    http://www.deltaco.se/images/mm-40.jpg

Juu eli tossa vielä toi johdon kuva mikä mulla on. Siinä on ilmeisesti tuo RCA-johto myös, se ei mun kannettavaan mene: on ilmeisesti joku erikoisäänikortti (niin luin täältä afterdawn:sta) ja vaatii jonkun liittimen? Onko tuo RCA pakko liittää tai kannattaako se liittää eli onko ääni paljonkin parempi?
    Kiitos jos joku voisi neitoa pulassa auttaa! :)

7. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    siis
    tuolla ne äänet
    ja
    tuohon sitten noi 2xRCA kiinni audiolle ja komposiitti/s-video videolle.

ninni77: olet laittanut TV:stä AV/EXT kanavan päälle?

8. ninni77

ninni77 Member

Trophy Points:
    11
    Kiitos paljon vastauksesta, eli olen laittanut tv:stä av:n päälle ja menun kautta valittuna on s-video.
    Vielä sitä, etttä nyt jos mä ostan nuo, niin eikös mun pidä sitten vielä ostaa sellainen johto, missä on s-video molemmissa päissä? Kun tosiaan tossa mun johdossa on toisessa päässä scart, toisessa päässä s-video, kaiutinjohto ja yksi rca.
    Kun mietin miten saisin ton mun johdon käyttöön noiden osien kanssa, niin en millään keksinyt :), kun televisioon ei mene kuin yksi scart.
    Toivonpa vaan, että sitten joskus kun ehkä saan kuvan näkyyn niin se ei näy mustavalkoisena, niinkuin usealle näkyy tapahtuneen :)

9. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143

Share This Page