s-video, ps/2 vai mikä hitto?

Discussion in 'TV-out -ongelmat ja -keskustelu' started by satar, Feb 25, 2007.

1. satar

satar Member

Trophy Points:
    16
    Elikkäs ongelmani on seuraava: omistan vanhahkon näytönohjaimen nVIDIA Riva TNT2 mutta en osaa kytkeä siitä liitäntää televisioon. Ohjaimessa on paikka tavalliselle vga näytölle ja sen lisäksi tv-out liitäntä. Ongelmana on kuitenkin se ettei Tv-out ole ilmeisesti s-video vaan mini-din!! Liittimessä on siis 6 pinnille reiät ja keskimmäinen reikä muoviulokkeelle on 90 astetta toisin päin kuin s-video kaapelissa. Liitin on siis mini-din naaras, siihen voisi törkätä vaikka hiiren. Eli siihen ei saa s-video kaapelia väkisinkään. Kysymykseni kuuluu siis että millä kummalla tuosta tv-out liitännästä voi vetää piuhan telkkariin? Olen yrittänyt etsiskellä tietoa moisesta liitännästä mutta missään en ole nähnyt tarkoitukseen sopivaa kaapelia...
    kiitän vastauksistanne!

2. NUIJJA

NUIJJA Active member

Trophy Points:
    66
  3. satar

satar Member

Trophy Points:
    16
    näyttiksen valmistaja on Leadtek research ja tuote toiselta nimeltään winfast jotakin... Elikkäs leadtekiltä/nVIDIALTA siis pitäisi etsiskellä tuollaista ihmevemputinta mallikohtaisesti vai kuinka..??? Taitaa maksaa maltaita ja viedä vuosia ennen kuin sellaisen sieltä saa...
    Onko sellaset yleensä vakiovarusteena noissa näytönohjaimissa? luulisi että on kun ps/2 mini-din liitännällä ei paljoa tee ilmankaan... mutta esim. huuto.netistä kun olen yrittänyt etsiskellä jonkinlaista adapteria niin mitään ei ole löytynyt.. luulisi että niitäkin jokunen sentään liikkuisi irrallaan...

4. NUIJJA

NUIJJA Active member

Trophy Points:
    66
  5. satar

satar Member

Trophy Points:
    16
    noniin siinähän se viimein :) kiitos avusta, itse en olisi löytänyt varmaan kuuna päivänä. tuollaisella homma kaiketi hoituisi... tosin 20 dollaria kuulostaa jokseenkin tyyriiltä tilattavalta. pitää laittaa vielä harkintaan. voisi kysellä jostain indesolista jos niillä sattuisi olemaan tuollaista, mutta tuskin ainakaan halvemmaksi tulee...??? kaikkea sitä pitääkin näytönohjainvalmistajien kehittää asiakkaiden päänvaivaksi...

6. NUIJJA

NUIJJA Active member

Trophy Points:
    66
    Last edited: Feb 26, 2007
  7. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Tuolla 20 eurolla kannattaa ainakin ostaa käytetty näytönohjain sillä noiden vanhempien ohjaimien kanssa voi joutua hieman taistelemaan (lähinnä siis jos haluaa kuvan samaan aikaan TV:lle ja monitorille).

8. satar

satar Member

Trophy Points:
    16
    Jep.. En kyllä tuosta johdosta ainakaan 20e tai edes 20$ maksa, että siinä mielessä uus näyttis ois järkevämpi. Luultavimmin noudatan kuitenkin tuota yhtä NUIJJA:n postaamaa linkkiä ja rakennan sovittimen itse.. :D Ehkä 4e yhteensä yksi minidin-kappale ja s-video- tai rca-kappale. Vähän sähköjohtoa ja kolvia messiin ja avot!!.. toivottavasti.
    Periaatteni tällä hetkellä on etten maksa koneenosista mitään. Koko koneeni on rakennettu ilmaiseksi saaduista tai toisiin osiin vaihdetuista osista. Eikä hirveästi tule pelailtua tms., joten toimiva 1,2ghz käyttökone tuommoisella vanhemmalla näyttiksellä riittää minulle mainiosti.. Eikä minua pahemmin edes haittaa jos näyttis jaksaakin pukata vain joko näyttöön tai tv-out:iin. Jos tuon tv-outin saisi toimimaan niin tulisi telkusta varmaan ensisijainen näyttölaite. :)

Share This Page