Mistä sais ohjelman/ohjaimen jotta voisin katsoa Dvd tai DivX tv:llä! Minulla on kannettava: Fujitsu siemens Amilo D Näytönohjain: S3 Graphics Twister + S3Hotkey Kaikki piuhat on mutta ohjain/Ohjelma puuttuu?
kato onko siellä kannettavasi takana s-video liitäntää jos ei niin et pysty kattoo telkkarista elokuviasi. voihan tietysti ostaa sellaisen näytön ohjaimen jossa on se s-video liitäntä, mutta tuskin kannettavaan voi sellaista laittaa...
Jos siinä on oikeat ajurit ja TV-ulostulo,niin löydät varmasti näytön asetuksista kohdan, jossa kuva siirretään tulemaan ulos TV-outista..
Minullakin on samanlainen kone ja näytönohjain, mutta minä saan televisioon vain mustavalkokuvan. Mikä voi olla vikana? Kaverini kertoi, että muuttaa näytönohjaimen asetuksista NTSC:n PAL-B:ksi, mutta mistä minä ne voin vaihtaa?
Yleensä löytyy kun painat työpöydällä hiiren oikeaa nappulaa, valitset ominaisuudet -> asetukset -> lisäasetukset ja sieltä sitten jostain.. riippuu vähän ohjaimesta ja sen ajureista.
Jos et löydä sitä asetusta, josta sen NTSC:n saa muutettua PAL:ksi, niin hanki piuha joka muuttaa SVHS -> Composite - muotoon. Sillä toimii varmasti. ( Syynä voi olla ettei TV hyväksy SVHS-singnaalia ) Dracula
Jos TV-out on todella NTSC-muodossa, ei s-videon muuttaminen komposiitiksi auta mitään. Edelleen värijärjestelmä on NTSC (jota lähes kaikki uudet töllöt kyllä tajuavat ainakin osittain). Jos värijärjestelmä on oikea (PAL) eikä s-video-johdolla näy värejä, niin joko johto on viallinen, väärin tehty tai väärin kytketty. S-video-kaapelissahan on siis kolme piuhaa ja värit kulkevat eri piuhaa kuin m/v-signaali.
minun jodossani on 4 piuhaa. Mutta mitenkäs on jos kytkee s-vhs-johdon televisioon scart-sovittimella? Löysin Biosista asetuksen jossa saa TV-outputin NTSC:lle tai Pal:lle. Mutta tuo asetus ei tahdo pysyä päällä koska joka kertaa kun menen katsomaan asetuksia juuri tuo asetus on pois päältä.
Joo, olisi pitänyt sanoa, että s-videojohdossa on oltava vähintään kolme piuhaa, mutta kunnollisessa johdossa on tosiaan neljä tai kuten yleensä merkitään: 2+2, kun maat erotellaan. Jos kytkee s-videoliittimestä kuvan ja äänen scartiin, tulee tuohon päälle tietysti äänipiuhat (taas kerran, väh. kolme, yleensä 2+2). Tällaisia piuhoja saa helposti/halvalla ja on ihan hyvä ratkaisu kytkemiseen, silloin tosin kannattaa huomioida, että TV:n scarteissa on JOKO komponentti (eli RGB) -tulo TAI s-video-tulo. Eli valitse oikea scartti TV:stä (se ei-RGB). Joissain telkkareissa olen mielestäni nähnyt myös SCARTin vieressä kytkimen, jolla valitaan RGB-ja s-video-sisäänmenojen väliltä. Tuohon BIOS asetuksen muuttumiseen en osaa ottaa kantaa, kun en ole ko. konetta edes nähnyt, mutta voisin silti kuvitella, että asetuksen kuuluisi säilyä.
Itse suosittelisin (liitännät vähenee) tietokoneelta suora S-video -piuha TV:n S-video -liitäntään. Ja mahdollisimman lyhyt piuha. Ja mieluiten kullattu (no jaa...).
Kuten Khauron sanoi, tee niin mikä tuntuu kätevämmältä. Kuvanlaatu on molemmissa sama. Pari pointtia: - Jos myös audio-piuhat tulevat telkkariin (eikä esim. suoraan vahvariin) ja scarttia joutuu käyttämään niiden kytkemiseen, ei kannata tuhlata s-video-liitintä lisäksi. - Jos scartit tarvitaan esim. DVD-soittimelle, VCR:lle ja ehkä satelliitti/digiboksille, kannattaa varmaan käyttää S-video-liitintä - S-video-liitin on monessa telkkarissa edessä ja luukun alla - kiinteän johdon veto siihen voi olla epäsiistimpi, kuin käyttää takaseinän liittimiä