Saako divx leefojen kuvan laatua muutettua yhtään paremmikis?

Discussion in 'DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit' started by Tahtinen, Apr 19, 2003.

1. Tahtinen

Tahtinen Guest

kun on mmutama hyvä leffa joissa ei ole niin hyvä kuvan laatu niin voisiko sitä mitenkään muuttaa paremmaksi. Varmaan tyhmä kysymys mut ku en tiiä :D

2. Jake

Jake Active member

Trophy Points:
    66
    Lyhyt ja ytimekäs vastaus :) Ei pysty..

3. Tahtinen

Tahtinen Guest

:p Kiitos kumminki kuten huomaat oon vasta newbie ja oon alottanu divx ja vcd hommta vast vaha aika sitte j sain polttavanki just vaha aika sitte :D mut kyl tästä vähitelle oppii...

4. migge77

migge77 Regular member

Trophy Points:
    26
    Tosiaan ei saa, paitsi pakkaamalla elokuva uudelleen lähdemateriaalista. Yks miten voi saada parempaa laatua, kun katsoo videota, nostaa "Post Prosessing":kia (jos laitteisto jaksaa pyörittää). Tämän vaikutuskaan ei ole mullistava, mutta joskus laatu paranee mukavasti.

5. DasViper

DasViper Regular member

Trophy Points:
    26
    Tuoreimmalla DivX:llä voi EKG-softalla (tulee Pro:n mukana) nostaa jonkin tietyn kohtauksen kuvanlaatua. Tosin se edellyttää uuden nth passin tekemistä ja lähdemateriaali pitäis olla edelleen koneella. Kokeilin sitä pieneen clippiin ja eron huomas.

6. torngark

torngark Regular member

Trophy Points:
    26
    Veikkaan että katsot elokuvat Monitoorillasi?
    ja reso vähintään 1024x 768?
    tästä johtuen leffa suurenee ja kaikki mahdolliset virheet näkyvät muutenkin monitoorissa paremmin joten suosittelen lämpimästi kaikkia katsomaan divx ym leffat TV out:n kautta telkussa jolloin huonolaatuinenkin elokuva on "VHS tasoinen".

7. migge77

migge77 Regular member

Trophy Points:
    26
    Joo samaa mäkin olen huomannut. Vaikka elokuva näytää tosi huonolta monitorista, niin televisiossa se sitten näyttää normaalilta (tahtoo sanoa sitä, ettei huomaa eroa DVD:hen (ainakaan mun 21" telkulla :) ))

Share This Page