Saako näytönohjaimen vaihdettua?

Discussion in 'Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä' started by Olzi, Jul 13, 2006.

1. Olzi

Olzi Member

Trophy Points:
    11
    Mulla on tällanen Fujitsu Siemens Scaleo P -kone. Näytönohjiamnea on ATI Radeon Xpress 200 (koneen mukana tullu). Grafiikat ei oo mitenkään mahtavat ja jotkut pelit vähän pätki nii ajattelin hankkia uuden näytönohjaimen, ei mitään huippua kuhan vaa uudet pelit toimii. Oon aatellu sellasta ku XFX Geforce FX 5200.

Onkelmana on vaan se, että koneen takana on vaan yks iso jötikkä jossa on äänijutut, usb:t ja näytön "reiät". Eli jos hankkis uuden näytönohjaimen nii pitäskö siis samalla hankkii uus äänikortti jne.?

2. Ace673

Ace673 Regular member

Trophy Points:
    26
    Ei tarvi hankkia uutta äänikorttia. Se "iso jötikkä" on emolevyn liittimiä, siinä on integroituna äänikortti ja näytönohjain.

3. NUIJJA

NUIJJA Active member

Trophy Points:
    66
    Pci-e näyttikselle pitäs olla paikka? Joissakin malleissa.
    Fujitsu Siemens Scaleo P xx xx löytyneen useampaa.

4. Pertsa700

Pertsa700 Guest

Mulla on samainen scaleo p- kone ja siis tässä suomeks eli sulla pitäis olla siinä pci-express -korttipaikka johon saat näytönohjaimen kiinnitettyä. En siitä geforcesta mitään tiedä, mutta käsittääkseni kannattaa hankkia nimenomaan siihen pci-e paikkaan sopiva kortti. Onhan sulla siinä kai myös agp-kortille paikka mutta pci-e olis nopeampi? Korjatkaa kokeneemmat jos olen väärässä.

Mulla sapphiren radeon x600pro ja ihan hyvin pyörii. Ei se mikään ohjus ole mutta ihan hyvä.

Eli kortti vaan kiinni ohjeiden mukaan, se on helppo homma. Katsot vaan että se tulee kunnolla kiinni ja varovasti.

Share This Page