Eli onko mahdollista saada xboxiin nettiyhteys elisan sellaisella mokkula kapulalla? Kapula toimii hyvin kannettavassa, mutta xboxissa ei vaikka sen tunkee edessä tai takana olevaan USB porttiin.
Saa, ittellä oli muuton jälkeen joku 1kuukausi sillein.Sitten tuli laajakaista.Laitat vaan mokkulan läppäriin ja ethernet kaapelin boxiin ja läppäriin ja sitten menet ohjauspaneeli ja paina ominaisuudet mokkulasta ja jaa se sieltä.Sitten menet LAN verkkokortin ominaisuuksiin ja painat protocol 4.Sitten laitat manuaaliksi ja laita ip 192.168.0.12 ja subnet mask 255.255.255.0 ja annat xboxin asetukset olla automaattisina.Kerro jos ei yhdistä liveen.
Joo-o. Yhdistihän se siihen xbox liveen, mutta on vain niin pirun hidas. On kolme kertaa hitaampi kuin meidän modeemi, vaikka mokkulan asetuksissa lukee että se olisi mukamas tuplasti nopeampi. Hidastaako se sitten jotenkin sitä nopeutta kun se kulkee sen läppärin kautta?
siis mokkulan asetuksissa...?? tarkoitatko tiedoissa vai ettei se olisi maksimi nopeus. Nopeus on se mille liittymä on otettu.
Niin siis tiedoissa lukee. Ja nyt sain jopa pelin pyörimään ja peliin pääsin sisälle, mutta nopeus on 10 kbt/s joten lagittaa aivan kamalasti. Miten tuota nopeutta saisi hiukan korkeammaksi?
Onhan varmasti 3G-verkossa eikä GPRS-yhteydellä? Lisäksi onko koneelta käsin laitettu jotain rajoituksia jaetun yhteyden nopeuteen?
Ja sitten siihen pelinopeuteenhan vaikuttaa viive enemmän kuin tiedonsiirtonopeus, jos se nopeus vaan on riittävä...mokkuloissa viive on isompi kuin "lankanetissä"
Voihan sen nopeus olla nopeempi, mutta mokkulan latency on huono verrattuna kotikaistaan.Kyllä silti itellä meni esim bad company ja NBA 2K9, tosin NBA 2K9 meni tosi huonosti.Esim suomi cs servun ping oli noin 85-100 yhellä megalla ja yhden megan kotiliittymällä 5.Jos operaattorit väittää, että kolminkertaisesti nopeampi nopeus tai kaksi kertaa niin turha uskoa.
On 3g verkossa ainakin mokkulan mukaan, ja mielestäni mitään rajoituksia ei ole päällä, vaan olen laittanut kaikki auki jotta se siihen yhdistäisi nopeammin
Miula on pikkune ongelma. ku miule tulee kämpille puhelimen kautta meganen verkko, netti kyllä toimii hyvin. Yhdistän koneen nettiin pc suiten kautta ja tänään ajattelin et jos onnistus tuo boxikii saaha nettiin. ja ei oikee onnistunu nii oisko teillä jotain neuvvoja et miten sen sais tolla netillä? ihan normi elisan mobiililaajakaista on kyseessä
Enpä oo puhelimella kokeillu.Jos se menee samal taval ku toi huawein mokkula nii kato ohjeet mun vanhemmast viestist.
yritin mut en mie oikee saanu vörkkimään :S laitan vaikka illemmalla kuvallisen tekstin ku siinä on pikkuse erilainen se ip valikko ja tälleesti.
menin verkkokortin ominaisuuksiin, mutta itelläni ei oo tommosta protocol 4 vaihtoehtoa....oletan että vastaava on alemmassa kuvassa oleva internet-protokolla TCP/IP ? Mutta kumpaan noista alla olevista kuvista pistän tuon ip osoitteen ja aliverkon peitteen vai olenko oikeassa valikossa ollenkaan?
arpapeliltä tuntuu paristi oon saanut sen yhdistettyä mutta nyt esim en saa millään...luultavasti vaan oon sekottanu noita osotteita keskenään tai jotain...langaton netti toimii koneella kaikesta huolimatta hyvin