salamavahingot tietokoneelle

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by fever79, Jul 6, 2007.

1. fever79

fever79 Member

Trophy Points:
    11
    Pari päivää sitten olin vetämässä tietokoneen johtoja seinästä kun ukkonen jysähti samalla. Kun konetta käynnistelin sitten aikanaan uudestaan ei nettiä löytynyt. Modeemissa ilmeiseti portti rikki joten laitoin seuraavaan porttiin (lan 1-4). Ja niin taas nettiin pääsi vaan ei juuri mitään selaamaan kun se siinä alkoi sekoilemaan avaten välilehtiä, joissa ei mitään ollut. Työpöydän kuvakkeita painaessani kone avaa muita ohjelmia. En ole erityisen atk- tietoinen ihminen ja kysyisinkin että voisiko olla että vika on vain modeemissa? Uudestaan kun konetta käynnistelin niin nettiin menee mutta kuvaa alas skrollatessa tekstitys vaihtelee suuresta pieneen kummalla tavalla.

2. yamaneko

yamaneko Senior member

Trophy Points:
    118
  3. Digiface

Digiface Regular member

Trophy Points:
    26
    Kuinkas turvassa tietokone ja muu elektroniikka on kerrostaloasunnossa? Vedättekö piuhat pois seinästä heti kun lähellä jyrisee/salamoi? Itse vedän, jos oikein kunnolla lähellä jyrisee.

4. aba120

aba120 Regular member

Trophy Points:
    46
  5. Digiface

Digiface Regular member

Trophy Points:
    26
    ^ Hommaisin kyllä, mutta kun on maadoittamattomat pistorasiat.

6. Kaakatus

Kaakatus Regular member

Trophy Points:
    46
    Itse en edes vaivaudu sulkemaan konetta, vaan toivon sormet ristissä että tämä romu jysähtää ja vakuutus korvaa. :D

Asiaan, en usko että salama saisi tuollaista aikaan. Kuullostaa ohjelmisto temppuilulta enemmän.

Share This Page