Pari päivää sitten olin vetämässä tietokoneen johtoja seinästä kun ukkonen jysähti samalla. Kun konetta käynnistelin sitten aikanaan uudestaan ei nettiä löytynyt. Modeemissa ilmeiseti portti rikki joten laitoin seuraavaan porttiin (lan 1-4). Ja niin taas nettiin pääsi vaan ei juuri mitään selaamaan kun se siinä alkoi sekoilemaan avaten välilehtiä, joissa ei mitään ollut. Työpöydän kuvakkeita painaessani kone avaa muita ohjelmia. En ole erityisen atk- tietoinen ihminen ja kysyisinkin että voisiko olla että vika on vain modeemissa? Uudestaan kun konetta käynnistelin niin nettiin menee mutta kuvaa alas skrollatessa tekstitys vaihtelee suuresta pieneen kummalla tavalla.
En tiedä varmaksi, mutta ei kuulosta salaman vahingolta, vaan enemmin haittaohjelmilta. Suosittelisin ottamaan Hijackthis -ohjelmalla lokin, ja lähettämään sen analysoitavaksi tuonne Hijackthis-lokit -osioon. Lisää ohjetta: Hijackthis -ohjelman tallentaminen omaan kansioon ja ohjelman nimen muuttaminen, sekä lokin ottaminen.
Kuinkas turvassa tietokone ja muu elektroniikka on kerrostaloasunnossa? Vedättekö piuhat pois seinästä heti kun lähellä jyrisee/salamoi? Itse vedän, jos oikein kunnolla lähellä jyrisee.
Itse en edes vaivaudu sulkemaan konetta, vaan toivon sormet ristissä että tämä romu jysähtää ja vakuutus korvaa. Asiaan, en usko että salama saisi tuollaista aikaan. Kuullostaa ohjelmisto temppuilulta enemmän.