Minua askarruttaa asia, josta en ymmärrä tarpeeksi. (Ilmeisesti se juuri siksi askarruttaakin.) Salasanojen hallintatyökalu mahdollistaa vahvojen salasanojen käytön kaikissa palveluissa ilman, että salasana täytyy aina hakea joltakin muistilapulta. Kun eri palveluilla pitää turvallisuussyistä olla eri salasanat, kukaan ei voi muistaa ulkoa kaikkia vahvan suojauksen tarjoavia salasanoja. Työkalu, jossa yhden salasanan muistamalla on pääsy kaikkiin käyttämiinsä palveluihin, on oiva ratkaisu, mutta kuinka turvallinen se on? Salasanojen lisäksi sovellus (esimerkiksi Norton Identity Safe) muistaa luottokorttitietosi yms. ja tallettaa ne pilvipalveluun. On helppo kuvitella, kuinka suuret riskit tuohon sisältyy: Kaikki salasanat ja luottokortti- yms. luottamukselliset tiedot ovat samassa palvelussa yhden käyttäjätunnuksen ja salasanan takana. Kuinka turvallinen tälläinen pilvipalvelu voi olla? Eikö olisi mahdollista, että joku muukin kuin NSA voisi sen hakkeroida?
aika samoilla linjoilla menee oma pohdinta, silti päätin nyt sitten luottaa bitdefenderin security wallettiin, kun ei jaksa palauttaa salasanaa aina kun unohtuu. tietty se on mahdollista, itse luulen että NSA on amatööri tässä vakoilussa verrattuna joihinkin yksittäisiin henkilöihin. oma veikkaus on että tämä NSA:n vakoilu puolikin toimii "dark side hakkerien" toimesta.(siis niitä on sinne palkattu tätä tekemään)
"Maailman kuuluisin hakkeri" ja nykyinen tietoturvakonsultti Kevin Mitnick suositteli täällä Suomessa vieraillessaan juuri tuota KeePass'ia tai Password Safe'ä salasanojen hallintaan.