Samaa ongelmaa

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by Azze, Feb 16, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Azze

    Azze Member

    Joined:
    Feb 15, 2006
    Messages:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    En tiedä onko muilla ihmisillä, joilla on tää ongelma asia niin kuin mulla:
    NTFS levy on asetettu kyllä toimintakuntoon (hda5 näkyy työpöydällä), mutta kun tarkastelee asiaa, niin vain rootilla on oikeus lukea sitä levyä. Ja kun ubuntussa on kuulemma rootti disabloitu, niin ei sitä levyä pääse lukemaankaan. Itse pääsen kyllä tarkastelemaan tiedostoja, kun menin (Gnomessa) Järjestelmä -> Hallinta -> Levyt, valitsin oikean laitteen ja menin kohtaan osiot. Sieltä painoin selaa. Sitä kautta pääsee selaamaan tiedostoja.
    Tuolla aikasemmin neuvottiin, että vaihtaa oikeudet muillekkin. Itse pääsin Gnomella ikkunaan, josta olisin voinut vaihtaa oikeudet, mutta kun sillon uudet oikeudet pitäisi kirjoittaa kyseiselle levylle muistiin ja NTFS levylle ei voi kirjoittaa.
    Tosiaan, en tiedä onko muilla näin, mutta itselläni on, enkä tiedä mitä tehdä. Ehkä neuvoja tajuaa tästä selityksestä suht hyvin ainakin mun ongelman.
    Eli haluaisin tietää, miten saan oikeudet muille käyttäjille mennä levylle hda5 tai vaihtoehtoisesti; onko mitenkään mahdollista kirjautua sisään (Gnomella) roottina?
     
  2. Azze

    Azze Member

    Joined:
    Feb 15, 2006
    Messages:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Tämänhän ei pitänyt tulla tänne vaan tämän alle: LINUX Ubuntu ONGELMA!! (linux aloittelija)
     
  3. Jannejt

    Jannejt Moderator Staff Member

    Joined:
    Feb 10, 2005
    Messages:
    5,045
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    118
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page