Eli minulla on Windows xp professional ja olen kuullut huhuja että koneen sammutus nappin saa pikakuvakkeeksi työpöydälle? Hommaan liittyy tuo mystinen "system32" kansio mutta miten?
Onkohan samanlaista tiedostoa olemassa ns. käyttäjän vaihtamiseen, jota käytän yleensä tietokoneen lukitsemiseen. Toisaalta windows + L on myös kätevä, mutta mielenkiinnosta ajattelin.
Tarkoitatko tätä? Create a Shortcut to Lock Computer Right click a blank space on the desktop, select new, shortcut. Copy and Paste this line: "rundll32.exe user32.dll,LockWorkStation" in the program location box. Click next and create a name for your shortcut, click finish.
Matrix ei tarvii viisastella ,ja hän varta vasten kysyi miten sen sammutusnapin saa pikakuvakkeeksi työpöydälle. ja pidemmän päälle se virtanapista sammuttaminen käy erittäin raskaaksi tietokoneelle ,joten sitä en suosittele kuin jos ei muuta enää ole tehtävissä.
Minulle on pienempi vaiva painaa tuota pikakuvaketta tai alt + f4 ja enter kuin painaa virtanappia. Kiitos kuitenkin.
Tarkoitin kun virtanappia painaa kerran, se sammuttaa itsensä ihan normaalisti, eikä se konetta kuluta. Eri asia jos sitä nappia pitää pohjassa niin kone sammuu raa'asti.
Osaako kukaan neuvoa miten käynnistä valikosta kadonnut suorita kohta saadaan takaisin oikealle paikalle.Sammuta painike oli myös hävinny mutta sain tehtyä sen työpöydälle tän viestiketjun avulla.
koitappa tehtäväpalkin ja käynnistävalikon ominaisuuksista etsiä,löydät klikkaamalla tehtäväpalkkia oikealla ja valitsemalla ominaisuudet.
käynnistä-valikon päällä oikealla => ominaisuudet => käynnistä-valikko -välilehti => muokauta => lisäasetukset -välilehti => "Käynnistä-valikon kohteet:" -ikkunassa ainakan itsellä on "[ ]Suorita-komento" kohta, tosin XP home edition mutta kokeile jos onnaa.
Ja Suorita-ikkunan saa esille myös näppäimillä Windows+R. Ei auta ongelmaan suoranaisesti, mutta pääsee kirjoittamaan komentoja Edit: viimeisenä keinona (kokeile ensin muita ehdotuksia) voi ajella tämän Restore the Run Command rekisterifixin (omalla vastuulla tosin). Kone on käynnistettävä uudelleen fixin jälkeen.
"Käynnistä-valikon kohteet:" -ikkunassa ainakan itsellä on "[ ]Suorita-komento" kohta, tosin XP home edition mutta kokeile jos onnaa. olen käynyt täällä ja yrittänyt etsiä myös tätä kohtaa mutta mulla ei näy ollenkaan suorita sanaa.
Pistän ulkomuistista kun kotona on XP Home. Komenna gpedit.msc (saat suorita -ikkunan Windows+R) ja sitten Paikallinen tietokone -> Käyttäjäasetukset -> Hallintamallit -> Käynnistä-valikko ja tehtäväpalkki ja tarkista mitä Suorita-kohdassa on valittuna.
(saat suorita -ikkunan Windows+R) ja sitten Paikallinen tietokone -> Käyttäjäasetukset -> Hallintamallit -> Kun näin tein niin mulla tulee ilmoitus "tämä toiminto on peruutettu tietokoneessa olevan rajoituksen takia.ota yhteys järjestelmän valvojaan" Tätä en ymmärrä koska minä olen järjestelmänvalvoja.