Samsung LED-TV:n automaattisen kuvan säädön ongelmat yhdistettäessä läppäriin

Discussion in 'TV-out -ongelmat ja -keskustelu' started by Tiainen, Dec 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tiainen

Tiainen Member

Trophy Points:
    11
    Ostin Samsung LED-TV:n (UE32B7070) ja yhdistin sen läppäriin (Fujitsu Siemens). Kuvan siirrän VGA:lla ja äänen RCA:lla ja katselen DVD-leffoja tätä kautta. Kuva ja ääni toistuvat sinällään hyvin, mutta Samsungin telkku tekee säännöllisen epäsäännöllisesti automaattista kuvan säätöä eli käytännössä muutamaksi sekunniksi katkaisee sekä kuvan (musta näyttö ilmestyy) että äänen toiston, minkä jälkeen DVD:n toisto jatkuu normaalisti ja TV-kuvan yläreunassa näkyy toistettava resoluutio ja taajuus hetken aikaa. Tämä on luonnollisesti rasittavaa, koska leffan katselu pätkii muutaman minuutin välein. Olisin kiitollinen, jos voisitte auttaa asiassa. Löytyykö syy läppäristäni (näytönohjain ATI Mobility Radeon 9600/9700 series) eli tuuppaako se jatkuvasti jotain ohjausdataa VGA:n kautta, joka häiritsee TV:tä (saako tämän ominaisuuden pois?)? Onko mulla vain huono VGA-kaapeli (jos näin, miksi äänikin katkeaa?)? Tai saisiko tuon automaattisen kuvan säädön TV:stä oletuksena pois? Tätä viimeisintä olen yrittänyt kaivaa, mutta itse TV:stä en sitä ainakaan ole löytänyt.

Onko muilla ollut samoja ongelmia? Pitäiskö koittaa S-viedolla, jos se ei tekis tota samaa. Muuten voin antaa TV:lle hyvän palautteen, mutta olis kiva, jos saisi DVD:t toistettua suoraan PC:ltä ilman taas ylimääräisiä laitteita olkkariin.

Kiitos kaikille, jotka viitsitte vastata. Näin ennen joulua ois kiva saada leffat mukavasti pyöriin!

Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page