Käyn lukemassa Afterdawnin uutisia aina silloin tällöin, monesti paikoista, joissa en ole valmiiksi kirjautuneena. Afterdawnin mainoslinjasta on ennenkin ollut puhetta, ja olen ihan tyytyväisenä pitänyt AdBlockin poissa päältä AD:n sivuilla ja joskus jopa klikannut jotain mainoksia. Nyt kuitenkin ainakin uutiset-osiossa hyppii silmille Samsung Galaxy Tabin koko sivun peittävä mainos, jossa on olikohan 12 sekunnin countdown ennen kuin voi jatkaa uutisten lukemista. Siis koko sivun mainos pakotettuna 10+ sekunnin ajan ja jos klikkaan jonnekin, joudun Samsungin sivuille? Toivon, ettei tarvitse alkaa erittelemään, mikä kaikki siinä on väärin ja huonoa ja mielestäni lähestulkoon laitonta . Tiedän kyllä yleiset perustelut mainonnalle ja kuinka niistä saadut tulot ovat tärkeitä, mutta jos tällaisia alkaa tulla vastaan niin on varmaa, että AdBlock alkaa taas jylläämään, olin sitten kirjautunut tai en. Kommentteja ylläpidolta?
No perhana, sitten pitää antaa pieni (mutta vain pieni) synninpäästö. Pointti koko sivun kimppuun hyökkäävästä mainoksesta kuitenkin säilyy edelleen.
On kyllä ärsyttävin mainos tähän asti ad:n sivulla.. Eikä ainakaan allekirjottanutta saa ostamaan samsungia nostattamalla vitutuskäyrää tappiin asti tollasella spämmimainoksella
Kyllähän siinä on nappi millä sen saa suljettua mutta moni muukin minun lisäkseni tykkää käyttää sivun pc-versiota kännykällä. Mainosta ei pysty zoomaamaan niin että sulje nappia saisi kunnolla painettua joten on pakko odottaa tuo aika. Aika hankala siihen on oasua 4" näytöllä.
Semmoinen lisäys vielä, että mainos tulee myös kirjautuneille käyttäjille. Lisäksi napissa, josta pääsee jatkamaan AfterDawniin, lukee vain "Siirry nyt", jonka alunperin oletin vievän Samsungin sivuille. Ei ihmekään, etten sitä ollut klikannut ja odottelin koko countdownin ajan.
Itse en mitään mainoksia koskaan näe ihan käytettävyyden nimissä, vaikak en adblokkeria käytäkkään. Usein joku pieni mainos sivussa ei paljon haittaa, mutta popup mainokset on ihan eri asia eli sellaiset jotka hyppää silmille ja asian eteen. Luulisi että jossain vaiheessa "mainostaja" oppii että ärsyttäminen ei vie haluttuun tulokseen. Puhumatakaan että ihan oikeasti mainoksien vaikutus kuluttajaan on erittäin mitätön. Monilla muilla asioilla on paljon suuremmat ja tehokkaammat vaikutukset.