SanDisk sansa 200 sarja.

Discussion in 'Yleistä keskustelua digitaalisesta musiikista' started by pseDe, Jul 25, 2007.

1. pseDe

pseDe Guest

Elikkä siis onko jollain kokemusta kyseisistä vempaimista? Itse oon harkinnu ostoa ja haluaisin tietää käyttäjien kokemuksia.

2. vormundo

vormundo Member

Trophy Points:
    11
    Jos puhut nyt e200-sarjan soittimista eli e250 (2gb), e260 (4gb), e270 (6gb) ja e280 (8gb)-malleista niin tässäpä oma mielipiteeni soittimesta.

Soitin on sopivankokoinen taskuunmahtuva, mutta ei liian pieni. Painoa on sopivasti ja laite on tyylikkään näköinen. Näyttö on todella hyvä, mutta kuitenkin niin pieni, että pitkiä videoita ei siltä niin hyvä ole katsoa.

Sormenjäljet näkyvät selvästi, sekä edessä että takana ja niitä saa olla hinkkaamassa pois.

Liquidmetal-takakuoren pitäisi olla "naarmuuntumaton", mutta itse olen siihen jo naarmun saanut aikaiseksi.

Muistikortilla lisättävä muistikapasiteetti on loistava lisä, mutta jos soittimessa on muistikortti kiinni, päivittää Sansa tietokannan jokaisen käynnistyksen yhteydessä (n. 1-2min), joka on tuskallisen pitkä aika. Ilman korttia tätä ei tapahdu, muulloin kun olet lisännyt/tai poistanut sisältöä soittimestasi.

Soitin toimii nopeasti, kuhan musiikkitiedot on jaoteltu artisteittain kansioihin esim.

Kansio nimeltä artisti
    jonka sisällä voi olla kansio albumi, jossa kyseisen albumin kappaleet.

Näin jaoteltuna soitin vaihtaa nopeasti kappaleita, mutta jos kaikki kappaleet ovat "yhdessä" kansiossa, eli et ole lajitellut niitä eri kansioihin, menee biisin vaihtamiseen muutama sekunti (odottavan aika on pitkä).

Nämä ovat ainoat huonet puolet mitä olen soittimesta löytänyt.

Tiedostojen siirto on melko yksinkertaista drag and drop menetelmällä. Windows media playeriin en ole soitintani halunnut synkronisoida, vaikka se onnistuisikin.

Ohjelmiston päivittäminen on Sansa Updaterilla yksinkertaista.

Itse olen kokenut 6gb mallin + 2gb MicroSd-muistikortin yhdistelmän hyväksi itselleni.

Pitää muistaa, että muistikortille voi tallentaa vain musiikkia ei siis videoita tai kuvia.

Mukava ominaisuus soittimessa on se, että keskinappulaa painamalla näet seuraavan soivan biisin.

Soitin reagoi komentoihin vain kun näytössä palaa valo, eli jos yhden kerran hipaiset vahingossa nappia niin soitin ei siihen reagoi. Hold-kytkintä käyttämällä voi tietenkin estää kaikki tahattomat painallukset.

REC-nappi toimii hyvin jos pitää saada nopeasti tehtyä esim. äänimuistiinpanoja. Soitin nauhoittaa ihan hyvälaatuista waw-ääntä, mutta mp3-nauhoitusta ei ole saatavilla.

Asetukset ovat yksinkertaisia ja Matka-soittolistan luominen käy helposti.

Kello ja päivämäärä ovat mukava lisä, mutta kellossa on se huonopuoli, että se ei näy jos sinulla soi musiikkia (sen voi kyllä tarkistaa Asetukset-osiosta).

Kuvat näkyvät hyvin ja kirkkaina, mutta vaaka-kuvat kannattaa kääntää pystyyn ja katsoa niitä kääntämällä soitinta, koska vaakakuvat skaalautuvat aika pieniksi vaakamuodossa. Kuvat kannattaakin muuttaa soittimen ohjeissa määriteltyyn kokoon, jotta ne näkyisivät parhaimmalla mahdollisella tavalla.

Videoiden ja kuvien muunto on hyvin yksinkertaista Sansa Media Converter ohjelmalla, mutta videoiden äänenlaatu kärsii aina hiukan tästä muunnosta, kuvien laatu pysyy samanlaisina (kuvat kyllä pienennetään n. 100x100 pikseliin, että ne eivät veisi liikaa tilaa, mutta Sansan näytöltä katsottuna ne näkyvät suunnilleen samanlailla kun isot kuvat tietokoneesi näytöltä)

Mukana tulevat kuulokkeet antavat hyvän äänen ja tarpeeksi kovan äänenvoimakkuuden, mutta kuulokkeet ovat melko pienet ja kohisevat muiden laitteiden kanssa. Aidolle hifistille kuulokkeet eivät varmisti kelpaa.

Mukana tuleva suojapussi on ihan kätevä, semmoista tarvitsevalle.

Kun kappale vaihtuu "hiljaisina hetkinä" kuuluu soittimesta vaimeita "elektroonisia ääniä", jotka saattavat häiritä jotakuta, mutta itseäni ne eivät haittaa.

Joissakin toiminnoissa soitin on hiukan hidas esim. Matka-listan luomisessa ja kappaleiden arvostelussa.

Soitin sisältää lukemattoman määrän hyviä toimintoja ja se on hyvin selkeä, kun siihen on tottunut. Esim. kaiken Rock-musiikin soimaan laittaminen on helppoa ja voit vaihtaa hetkessä Pop-musiikkiin.

Navigointipyörä on tyylikäs sinisine valoineen ja toimii myös käytännössä hyvin.

Muutamista huonoista puolimatta soitin on mielestäni melko loistava ja tarjoaa hyvän vastineen rahoille, ja on varmasti varteenotettava vaihtoehto esim. Ipod Nanolle, hiukan suurempi koko, mutta enemmän ominaisuuksia ja VAIHDETTAVA AKKU.

Suosittelen ehdottomasti.

Itselläni on käytössä radioton versio, joten en osaa sanoa radiosta mitään.

Kannattaa ehdottomasti katsoa Ebayn tarjonta, soittimen osalta. Voit löytää sen useita kymppejä halvemmalla ja myös lisätarvikkeita voit saada halvalla.

Katso: www.ebay.com, www.ebay.co.uk, www.ebay.de

Soittimeen suosittelen lisävarusteiksi
    USB-laturia, koska soitin ladataan USB-kaapelilla, voi sen matkalataus olla hankalaa, mutta tälläisellä laturilla se onnistuu helposti laturi verkkopistokkeeseen ja USB-kaapeli kiinni tähän laturiin.

BSE-skin "suojakuoria"- soittimen päälle asennettavat läpinäkyvät suojat. Näistä löytyy netistä lisää tietoa, suojaavat hyvin naarmuilta, korjaavat jo ilmestyneitä pieniä naarmuja ja myös helpottavat hiukan sormenjälkiongelmaa.

Molempia lisävarusteita saa www.dreamtimeshop.com nettikaupasta, jota suosittelen lämpimästi, itse olen tilannut kyseisestä kaupasta jo 3 kertaa, ongelmitta.

Ei standardinmukaisen USB-liitännän takia rikkoontuneen/hukkuneen USB-kaapelin tilalle joutuu ostamaan uuden hiukan normaalia kalliimman USB-kaapelin, mikä on tietenkin hiukan huono asia, mutta näitäkin kaapeleita löytyy Ebay:stä alle 10eurolla, joten ei budjetti siihen kaadu.

Sandiskin telakkaan kyseiselle soittimelle kannattaa suhtautua hiukan varauksella. n. 50 euron hinnalla, kun saat USB-laturin ja jää vielä 40 euroa, jotka sijoittaa muihin ei Sandisk-tarvikkeisiin joten telakan hankkiminen ei ehkä ole kannattavaa.

Sandiskin takuu toimii kuulemma hyvin.

ANYTHINGBUTIPOD.com foorumeilta, löytyy hurjasti keskustelua kyse(is/es)tä soittimesta ja foorumilla on myös ohjeita ROCKBOX-vapaankoodin ohjelmiston lataamiseen soittimeen.

Kyseisellä firmwarella saat soittimeesi lukuisia lisätoimintoja (pelejä yms. mitä voit kuvitellakkaan), mutta saatat menettää takuusi (oikean firmwaren takaisinlataus on mahdollista) ja menettää akunkestossa muutaman tunnin.

Soittimessa on osalla käyttäjistä ollut teknisiä ongelmia, mutta yleensä formatointi auttaa asiaan ja tuolta foorumilta löytyy ohjeet soittimen käynnistämiseen "Recovery Mode":een, mitä ei kyllä suositella vasta kun viimeiseksi vaihtoehdoksi, koska saatat muuttaa soittimesi paperipainoksi, jos esim. formatoit soittimesi Recovery Modessa, mutta normaalille käyttäjälle Recovery Mode tuskin tulee tarpeeseen.

Soittimen hyvistä ominaisuuksista mainittakoon vielä tässä vaiheessa Suomenkielinen valikko ja 2 eri tiedonsiirtoprotokollaa.

Vaikka kirjoitinkin pitkän vastauksen, soittimesta voisi silti kertoa paljon lisää. Netistä löydät Googlen avulla soittimesta useita hyviä arvioita/kuvia ja videoita ja ANYTHINGBUTIPOD.com foorumeilta voit lukea myös muiden mielipiteitä.

Mutta kaikkiaan kyseessä on hyvä soitin ja suosittelen sitä lämpimästi! Hintalaatusuhde on kohdallaan ja omassa LittleMonster-versiossani tuli vielä veikeitä tarroja mukana ja soittimen valmiiksi sisältämät biisit olivat hyviä.

Sandisk Sansa :)

3. spas12

spas12 Guest

Paljonko hinnat noilla? Harmi etten muuta pysty sanomaan, kun en tuota omista. Mutta tuo näyttää tuossa kuvassa upealta!

4. H.H

H.H Guest

mulla on tuo e260 4gb malli ja ostin micro sd kortin ja laitoin musiikkia tietokoneella kortille ja kun laitan sen sansaan niin missä ne musiikit pitäs näkyä, mulla ei meinaan näy missään ne???

5. H.H

H.H Guest

mistäs tän saa Sansa Updater?

Share This Page