Sanelukoneesta tietokoneelle ?

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by hallela, Nov 22, 2008.

1. hallela

hallela Member

Trophy Points:
    11
    Mun pitäisi saada sanelukoneessa ( Olympus digital voice recorder VN 5500 ) oleva puhe tietokoneelle (Windows XP ). Mulla on liitäntäkaapeli, jonka ostin sitä varten ja myyjä sanoi kyseisen toimenpiteen olevan hyvinkin helppo, jos mulla on windows-järjestelmä... Jotain se puhui media playerista ja kuinka helppoa se on.?
    Voisiko joku neuvoa mua tarkemmin, mihin laitan kaapelin kiinni ( valk.,pun. vai kelt.? vai johonkin muuhun(ko)?
    Ja mitä sitten teen?
    " Varmasti se on helppoa, silloin kun sen osaa !"

2. pavezima

pavezima Member

Trophy Points:
    16
    niin millanen kaapeli se on?
    Kuva jos mahdollista...

3. wipe2000

wipe2000 Senior member

Trophy Points:
    118
    Jos kaapelin tietokoneen päässä on tietokonemaailmassa vakioksi muodostunut 3.5 mm:n stereoliiitin, liität sen tietsikan (äänikortin) siniseen (line-in) liittimeen. Myös vaaleanpunainen mikki-inputti voi toimia, jos sanelukoneen päästä saa säädettyä äänenvoimakkuuden ihan pienelle.

Windowsissa kannattaa melkeinpä hakea suosiolla ilmainen Audacity-ohjelma. Tai vaihtoehtoisesta toisesta pätevästä ohjelmasta, Goldwavesta saa ladattua ilmaisen kokeiluversion. Noilla äänen tallennuksen ja esim. voimakkuuden säätäminen sujunee helposti, jos yhtään englantia hallitsee.

Last edited: Nov 28, 2008

Share This Page