Tarttis saada em. näyttis toimimaan huomattavasti alemmilla lämpötiloilla 70astetta celssiusta on aivan liikaa eikös vain..?? Eli mikä eteen koska korttia en tahtoisi alkaa rampauttamaan millään tavalla eli kellojen lasku ei tule kysymykseekään...
Ei ton vielä pitäs olla kortille haitallinen mutta ei ihan normaalikaan. Jos ei kaatuile tai tule virheitä peleissä niin ei tosta tartte huolestua. Tarkista vielä että kotelossa kiertää ilma kunnolla. Jos välttämättä haluta laskea näytön lämpöjä pistä tommonen kiinni http://www.elektroni.fi/?product=6834 [bold]Muista että takuu katoaa jos ton asentaa[/bold]
Onko tuo 70 tosiaan liikaa ko. kortille ? Oma nvidian 6800gt on idlenä 52 ja kovassa rasituksessa n. 76 ja mitä olen asiaan tutustunut niin tämä on aivan normaali lämpötila. Core slowdown iskee päälle vasta 120 C.....
ekaksi laitat kotelo tuuletuksen kuntoon, jos se on jo hoidettu ja haluat hyvää jäähdytystä suosittelen zalmanin vf900cu-näyttis tuuletinta. ps. on muuten tehokas.
Idlenäpä hyvinkin perskuta... Ajatteli jotta suattaaapi johtua myös kotelosta moinen lämmön määrä jotenka kotelo tuulettimia olen vaihtamassa tehokkaampiin.. Onkos tälle näytön ohjain mallille olemassa neste-jäähyä josta olisi hyötyä..???
@braide tahi jollekkin jolla on kyseinen vehje Onkos tuo zalmanin vf900cu sopiva 1900GT:hen jos näin on niin paljonkos paremmin se oikein jäähdyttää???
http://www.zalman.co.kr/usa/product/view.asp?idx=192&code=013 Voi asentaa. Noi lämmöt ei oo niin korkeet et tota tarvis välttmättä asentaa. (turhaan poistaa takuuta kortista) Kerta jos olet vielä kotelotuulettia ostamassa.
Juups vaihdoin tohon Zalmanin cooleriin hyvin toimiii ja lämmöt laski 37c idle. Mutta kuinkas päivitän ohjaimeni biosin.??? Sen verran sain selville jotta versio nummero tulisi selvittää jossain luki jotta sen version jossa on täysin punainen cooleri (ilman jäälutkan kuvaa) saisi päivitettyä.. Laittakkaa linkki josta voi bios päivityksen ladata.. ohjeetkin näyttikseni bios päivitykseen ois kiva nähhä.
Joo mulla on toi sapphire x1900GT ja se meni rikki tossa joku aika sit ja sain tosiaan eilen takas uuden! ja olin tilannu sitä ennen just ton Zalman VF900-Cu (Heatpipe näytönohjainsiili)elektroni.fi ja voin sanoo et on tosi tehokas kyllä sen heti huomas että pudottaa ihan kivasti lämpöö tosta näyttiksestä! mulla nimittäin meni edellinen x1900GT rikki liian kovan lämmön takia..nyt tuntuu et pysyy lämpö kurissa! ja elektronissa on se hyvä puoli et se tulee ihan 2-3 päivän sisällä tilasit sit postin tai jollakin muulla tavalla mä tilasin postin kautta ja tuli parissa päivässä tilauksen jälkeen! PS. postin kautta maksaa aika paljon ku kulut on kovat mutta on se sen arvosta
Minkä takia haluaisit päivittää biosin? Ei noita kannata ruveta vaihtamaan jos ei ole tullut ongelmia vanhan kanssa. Ja jos oikein muistan, niin tuolla biosin vaihdolla taitaa menettää vielä takuunkin kortista.
Eipä tossa näyttiksessä muutenkaan enää takuuta ole jos huomasit yllä olevasta keskustelusta niin olen jo vaihtanut coolerin siihen eikös sekin jo evää takuun.???
Kyllähän se evää takuun, mutta jos vakiocoolerin iskee takaisin varovasti, niin se voi vielä mennä takuuseen, itselläni ei tästä ole kokemusta, joten en voi mennä suosittelemaan tätä.
Ei mitään väliä vaikka evää takuun, ei ne sitä kumminkaan huomaa sielä liikkeessä, kunhan vaihtaa stockki coolerin kiinni.