Sapphire Radeon hd5750 crossfirella

Discussion in 'Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä' started by Arorn, Mar 28, 2010.

1. Arorn

Arorn Member

Trophy Points:
    16
    Hei, mulla on 2x radeon hd5750, ja pelaan esim. wowia ja se lagaa välillä, kun on max tehoilla. Mietin vain, että onkohan molemmat näytöt kiinni? Crossfirella on kiinni, mutta molemmat ei ole kiinni näytössä. Tarviiko niiden olla? Niin, ja mulla on 2 crossfire-liitintä. Toinen on kiinni, mutta toinen ei näytönohjaimissa.

Last edited: Mar 28, 2010
  2. 4Rayden2

4Rayden2 Regular member

Trophy Points:
    26
    siis yhellä piuhallahan ne näyttöön silti kiinnitetään. Ja nyt oletan että kun kerta ne crossfires on niin kaikki säädöt on tehty jne. Mut wowin lagaamisen johdosta täytyy kysästä et mikäs prossu sulla on? Koska wowi on melko prossupohjainen peli.

3. Arorn

Arorn Member

Trophy Points:
    16
    Mulla on i7 860. 2.8ghz.

4. Artsigon

Artsigon Regular member

Trophy Points:
    26
    On todella jännä juttu. Ihtellä nousi wowissa fps heti kun vaihdoin suoritayhteensopivuus tilassa XP (SP3) ja näin kun teki kaikille peleille niin rupesi toimimaan hyvin. Seiska ei ihte osannu pyörittää niitä sulavasti vaan aina oli jotain lagia. Toivottavasti tämä auttaa. Itel yks HD 5750 1GB ja jaksaa pyörittää wowia asetukset tapissa 1920x1080, joten tuollakin pitäisi. Itse saatan myös joskus nakata toisen kortin tähän rinnalle. :)

5. Arorn

Arorn Member

Trophy Points:
    16
    Mistä laitan yhteensopivuus tilan päälle?

6. Arorn

Arorn Member

Trophy Points:
    16
    Laitoin sen päälle, mutta silti on vielä hieman lagia ja fps ei noussut. Voisko se johtua että mulla on hd5750 vapor-x näyttikset?

7. Artsigon

Artsigon Regular member

Trophy Points:
    26
    Mikä virtalähde sulla on? Voisko olla että se olisi hiukan pullonkaulana ja ei saa virtaa annettua aivan tarpeeksi, kutakuinkin pysyy käynnissä.

Btw itse tuumasin hommata juuri samanlaisen koneen tässä joskus kuin sinulla. :DD.

8. Arorn

Arorn Member

Trophy Points:
    16
    Mulla on MC 620W Carbon virtalähde. Välillä kun käynnistän koneen täytyy kiinnittää johto paremmin, että kone käynnistyy, mutta se taas voi johtua johdosta...

9. star_dust

star_dust Regular member

Trophy Points:
    26
    itse pidän wow peliä pask*** mutta jos olen ymmärtäny oikein niin sehän on netti peli?elikkä netin nopeus/(jos wlan niin boksin ja koneen välillä esteitä jolloin yhteys heikkenee ja peli saattaa nykiä.)asiasta en tiedä...

10. Arorn

Arorn Member

Trophy Points:
    16
    Voi olla, mutta veljeni kone on about 2 vuotta vanha nyt ja se pyörittää wowia/tf2 suuremmalla fps määrällä kuin tämä kone, ja hänellä on vielä suuremmat resot. Samalla nettiboksilla pelataan.

11. aamuli

aamuli Regular member

Trophy Points:
    26
    Netti vaikuttaa asiaan paljon. Kerros monta meganen netti sulla on, siinäkin saattaa olla pullonkaula.
    E: Näin uudemman viestisi. Oletko varma, ettei veljesi varasta enemmän nettiä boksista, jollain ohjelmalla tämän pitäisi olla mahdollista. (Kertokaa nyt joku viisaampi vaikka :p)

12. Arorn

Arorn Member

Trophy Points:
    16
    Tuossa voisi olla perää, hänellä ei ikinä katkea netti, muuta kuin silloin kun johto vedetään boksista. Toki mulla katkeaa pari kertaa päivässä. Meillä on 8meganen netti, koska meillä on monta välinettä jotka ovat netissä, 3 kannettavaa, ps3 ja 2 pöytäkonetta.

13. Arorn

Arorn Member

Trophy Points:
    16
    Ratkaisin ongelman. Kone on sen verran uus, että sain sen maanantaina. Ite en osaa kasata koneita, joten tilasin koneen paikallisen pienyrityksen kautta. He kasasivat sen ja asentivat, en voinut olla ite mukana asentamassa, koska käyn koulua. Tämä sälli, joka asensi koneen ei ollut asentanut toista näyttistä ollenkaan. :D Kiinnittänyt vaan sen emolevyyn ja crossfirella toiseen näyttikseen. ^^ Toimintokeskus vaan ilmoitti, että oli ongelma, ja se käski asentaa sen.
    Kiitos kuitenkin vastauksista, kyllä se on ihan totta, että se fps tippuu, koska netti ei ole mitään parasta laatua. ^^

14. Hemppu69

Hemppu69 Regular member

Trophy Points:
    26
    Eipä tuo netti pahemmin vaikuta FPS lagiin eikä wowia saa edes HD5970 pyörittämään 60fps joka paikassa, siellä missä on enemmän väkeä = lagaa jokaisella TOISAALTA jos on SSD kovo sen jälkeen tätä FPS lagia ei pitäisi enään esiintyä. tuollaista olen kuullut nimittäin se lagi perustuu siihen että kone joutuu lataamaan kovolta armoreiden ja muiden grafiikoita ja animaatioita ja taitaa nämä normi kovot jäädä hieman jälkeen siinä. omasta koneesta noin 20-30% tehoja käytössä pelattaessa ja fps laskee dalaranissa ja muissa isoissa kaupungeissa jos on väkeä enemmän ja jos konee tietoja kiinnostaa niin 4890 super oc crossfiressä phenom 2 965 BE vai mikä se uusin olikaa ja 8gb rammia että kyllä koneen tehot yhteen wowiin riittää =)

Edit: toisaalta voi myös johtua yhteensopivuudestakin kun tuohan on jo hieman vanha peli ja kaiken lisäksi se ei taida vielä tukea W7 vai onko jo patchi tullut siihen?

15. Arorn

Arorn Member

Trophy Points:
    16
    Ongelma palasi. Fps laski taas puolella. Mistäköhän johtuu? Kun katon Atin Catalyst Control Center:stä se ilmoittaa, että toisen näyttiksen activity ja temperature on 0%. Kuinkahan sen saisi takas toimintaan? Crossfire on päällä ja kytketty.

16. Kajtu

Kajtu Regular member

Trophy Points:
    48
    asenna catalyst control center ja näyttiksen ajurit uudelleen, korjasi mulla ongelman kahden hd4870 välillä

17. JoniS

JoniS Active member

Trophy Points:
    93
    tai sitten otatte huomioon että wow ei tuo montaa ydintä ja tuskin CFkään kunnolla niin löytyy syy

18. aamuli

aamuli Regular member

Trophy Points:
    26
    Myös WoWin palvelimet voivat lagata. Ja muutenkin suurissa kaupungeissa, ei yleensä fps ole kovin hyvä. Itsellä kaupunki täynnä sigun setissä kerran päästy 101 fps, mutta putosi aika äkkiä siitä. Kannattaa myös ottaa V-SYNC pois päältä. Otat tuon V-Syncin pois ja saat varmaankin 100 fps. Itsekkin huomasin eron heti, ensin fps oli 60, ja kun V-Sync pois niin nousi yli 100:n.

19. Lerppu86

Lerppu86 Active member

Trophy Points:
    68
    V-Syncin ollessa päällä, ruudunpäivitys nopeus ei voi ylittyä näytön tukemaa virkistystaajuutta suuremmaksi. littunäytöillä siis tavalisesti 60Hz -> 60FPS kun V-Sync on päällä.

20. Kajtu

Kajtu Regular member

Trophy Points:
    48
    V-sync eli vertikaalinen synkronisaatio synkronoi fps;n monitorin päivitysnopeuteen, eli kuuteenkymmeneen sinun tilanteessasi, jos tämän ottaa pois päältä, tuottaa näyttis nin nopeasti kuvaa kuin mahdollista, joka aiheuttaa hajoavia kuvia pelatessa, esimerkiksi kameraa kääntäessä ympäristön hajoamista.

Share This Page