Scaleo ei kelloitu, vai?????

Discussion in 'PC:n rautaan liittyvä keskustelu' started by basisti, Mar 2, 2005.

1. basisti

basisti Regular member

Trophy Points:
    26
    Minulla on tämä ikuinen pakkomiele, kun on scaleo paketti 2,6 prossulla ja nyt hajos tuuletin niin ajattelin ostaa samalla uuden siilin ja sit kellottaa ton 3 seks, mutta miten teen sen. kaikki aina sanoo et on ihan helppoa mutta ei ole mulle ainaskaan auennut.

Voisikos olla niin ettei kelloitu...
    En voi uskoa....
    APUA

2. turska

turska Regular member

Trophy Points:
    46
  3. basisti

basisti Regular member

Trophy Points:
    26
    pirskatti pitää varmaan ostaa uusi emo ja prossu, koska ei tohon saa mitään lämmön tarkkailu ohjelmaa, biossista ei voi nostaa mitään, eli olen umpikujassa...

ei ole helppoo kellottaa caleronia kun on paketissa

4. mika

mika Moderator Staff Member

Trophy Points:
    116
    Mä jättäisin kellottamatta. Tuosta 2.6 -> 3.0 ei juurikaan hyötyä ole, pysyy takuuasiatkin kunnossa ja koneen elinikäkin ilman kellotteluja pidempi. Koneen normaalikäyttökin ilman kellottamisia vakaampi.

Last edited: Mar 3, 2005
  5. sniperfin

sniperfin Regular member

Trophy Points:
    26
    Voit toki kokeilla ohjelmallista kellotusta suoraan windowssista, jos vain saat selville emolevyn kellopiirin. Käväise muropaketin ohjelma sivuilla, sieltä löytyy linkkejä.
    Jos Agp lukko ja fsb 1:1 ei sano sinulle mitään, kannattaa harkita kellottamista, koska kuten yllä mainittiin, haitat voivat koitua etuja suuremmaksi.

6. teme565

teme565 Active member

Trophy Points:
    66
    Jos saat kellitettyä edes 2,8 gigaan niin voi olla aika raja jo pakettikoneelle.
    Näin ainakin oma paketti-Osborne. Vakiona 2,4 gigaa, 2,57GHz:n jälkeen tippuu äänikortti pois pelistä.
    Elikkä jos pakkomielle on kellotukseen, tulee luultavimmin uuden emon osto kanssa.
    EDIT: Ai niin, ja joissain emoissa on lukitusjumpperi, joka estää kellotuksen biosista, ainakin omassa oli se päällä.

7. basisti

basisti Regular member

Trophy Points:
    26
    kummallista mulla on trancend 512 400mhz palikka, mutta everest softa näyttää et toimii vaa 200mhz, jos nyt mun pää oikein kattoo ?? : )

Jep katon viellä sen jumperin ja sen jälkeen kauppaan, eheheheh...

kiitti teillle

8. Osku87

Osku87 Regular member

Trophy Points:
    46
    Se ilmoittaa varmaan muistien väylätaajuuden, joka on 200 MHz, mutta muistit lähettää joka kellopulsiilla tuplasti tavaraa ja se ilmoitetaan tuplakellotaajuudella.

Edit: Eli ne toimivat juuri kuin pitääkin nelisatasina.

Share This Page