SCART ja muut piuhat oikein - digiboksi, vido ja DVD-soitin????

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by Hari, Dec 25, 2003.

1. Hari

Hari Member

Trophy Points:
    11
    Lähtökohta: TV (Nokia - vain 2 scarttia), perusviedo (2 scarttia), Nokian digiboksi (2 scarttia) ja DVD-soitin.

Alkaa olla jo piuhojen ja kaukosäädinten kanssa enemän kuin sekaisin ja kokeileja katso -meininki riepoo. Miten olette kytkeneet laitteet loogisesti, jotta videonauhoitus ja muut toiminnot pelaavat niin hyvin kuin nyt vain voi noilla piuha- ja kapulamäärillä? Kokeilin muutamia vaihtoehtoja 1- ja 2 scarttien kanssa, mutta välillä DVD:N päälläolo (siis vain virta) muutti kuvan liteäksi jne.

Nykyinen kykentä menee:
    1) Perusasantenijohto (onko se koaksiini- vai mikä kaapeli): Seinä-digiboksi-video-TV
    2) Scartit: TV:stä (Scart1)DVD:hen ja DVD:stä Digiboksiin, josta videoon(Scart1).

Toimii jotenkin, mutta digiTV:tä katsellessa YLE1:n tekstitys (jos analogisella puolella jokin tekstitettävä ohjelma menossa) vuöryy kokoajan läpi harmaana taustalla ja muutenkin kuvanlaatu hiukan heikompi kuin ennen tuota DVD-asennusta. Kokeilin DVD:n kytkemistä suoraan TV:n 2-scrttiin, mutta ei onnistanut.

Jos joku viitsii autta, niin kiitosta ja Hyvää Loppuvuotta. Jollei propleema ehdi selvitä, niin pitää marssia vuoden alussa asiantuntevaan liikkeeseen kytkentäkaaviota metsästämään - jos nyt sellaista enää löytää?

PS. LÖytyyköhän Thompsonin 231:een aluekoodin poistoa tai FirmWaremahdollisuutta?

Nim. Digiboksi vielä meni, mutta tähän vielä DVD, niin vaatii jo insinöörin taitoja tai aikaa ja sitkeitä selkälihaksia.

2. helsinki

helsinki Member

Trophy Points:
    11
    mulla on saman tyylinen ongelma. Mulla on vaan lisäksi satelliitti boxi tohon sotkuun vielä lisättävänä. Olen onnistunut saamaan kaikista laitteista kuvat tulemaan telkkariin ihan ok mutta digiboxin kanavia videolla nauhoittaminen ei jostain syystä onnistu. Videossa on kaksi scarttipaikkaa joihin olen asentanut satelliitti ja digiboxit mutta näistä vain satelliittikanavat tulevat näkyviin videon kautta. Onko toi toinen scarttipaikka videossa tarkoitettu vain ulostuloa (TV) varten? Jos on niin voinko liittää scarttijakajan (kahdesta scartista yhteen video scarttiin) tähän toimivaan scart sisääntuloon ja onko siitä jotain haittapuolia?

3. TW!

TW! Member

Trophy Points:
    16
    Videon kaukosäätimessä pitäis löytyä painike millä vaihdat inputin, esim av1 -av2

Share This Page