Vaihdoin tuossa noin taannoin koneeseeni uuden näytönohjaimen(MSI-nx6600GT-vtd128). Ja kun pelailen n.30 min, niin kone vaan jumiutuu eikä auta muu kuin buutata, Uusimmat nöyt.oh.ajurit on asennettu ja piiriajurit ei auta...Että mikä vaivaa. Onko neuvoja. kokoonpano: emo: MSI K7N2 Delta ilsr Prossu: Amd Athlon 3200+ / Nexus AXP-3200 CPU Cooler Näyttis: MSI-NX6600GT-VTD128 Muisti: 1024DDR/400 Power: Nexus NX-3500 Real Silent ATX 350W Kotelo: Aopen iso tornikotelo jossa 6kpl.papst tuuletinta. Viileänä kone käy ainakin joten en lämpöjä epäile. Eli pännii vann kun kesken pelin jurahtaa ja eipä auta kuin boot.
Seuraileppa koneesi lämpöjä, koska yli 70 asteen lämpö voi kaataa koneen. Kevät siivous voi saada ihmeitä aikaan. Tarkista että näytönohjaimen ropelli pyörii kunnolla.
Sama ongelma täällä,paitsi toi jumiutus on aika vaihtelevaa,joskus antaa pelata 4 tuntia,joskus jämähtää jo 15min päästä.Täytyy kokeilla vielä eri emoa,koska toi FSB:n lasku 166Mhz auttoi(ei jumiutunut kertaakaan).Outoa sinänsä,kun toi ongelma tuli minulle myös näyttiksen vaihdon yhteydessä.Täytyy viedä kortti takuuseen,jos ei ala toimimaan toisessa emossa.
Vanha näytönohjaian oli atin 9600pro eikä mitään ongelmia...Powerin pitäisi riittää...lämmöt pysytelee n.49 ja pelin jälkeen n.58-60...Tossin kone oli imuroinut sisäänsä melkein kokonaisen "kissan"...Ja ei tämä ennen ole tehnyt moista temppua, alan epäillä ajureita...Ja toinen kysymys olisiko tohon MSI-NX6600GT-VTD128 näyttikseen mitään muuta vaihto ehto jäähdytys hommelia kuin toi oma, joka on minun mielestäni aika suolesta P.S. Ad-aware, spybot ja Nortoni ei löytänyt mitään koneelta.
Ei mitkään kauheen hälyttävät, mutta sen verran paljon, että kaatuminen voisi johtua tuosta. Onpas muuten hankala malli toi sun näyttis. Arcticin VGA coolerit ei passaa yksikään AGP 6600GT näyttikseen ja Zalmanin coolerikin tekee tiukkaa. Kannattaa katsoa itse: http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=149&code=013 http://www.zalman.co.kr/product/cooler/VF700_compatiblelist_eng.html http://www.zalman.co.kr/product/cooler/VF700_6600GT_eng.html
Itse hankin [bold]Titan TTC-005 Double Blower [/bold]-tuulettimen. http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=14016 Näytönohjain pysyy varmasti viileenä. Tosin tarvii kaks pci paikkaa näyttiksen alapuolelta. Mutta itse suosittelen, jos vaan on lämmöissä ongelmia.
no varmasti tuolla pysyy.. miten paljo pitää ääntä.. kesä on tulossa ja lämmöt nousee ku ulkona lämpenee ja konetta ei sammuta ikinä... ostetaa kaikki tommoset..
Mulla oli tee-se-itse versio tuollaisesta, eli vierekkäin kaksi 40*40 tuuletinta, (peräisin kiintolevycoolerista) näytönohjaimen alapuolella kahden tyhjän pci-paikan aukoissa. Piti kyllä hyvin näytönohjaimen viileänä mutta rakensin nyt tilalle toisenlaisen systeemin, eli väsäilin näytönohjaimen alkuperäisen jäähyn tilalle vanhan alumiinisen socket-a siilin ja siihen hiljaisen puhaltimen, ei pidä meteliä eikä lämpene, muistien päälle on sahattu pitkästä alumiinisiilistä sopivat pätkät, näytönohjain on ati 9800se aiw @ 9800pro (modattu ja flashätty proksi)
Siis kyllähän se vähän pitää meluakin, mutta vähemmän kun esimerkiks kaks kotelotuuletinta. Mulle ehkä paras ratkasu ja varmasti monelle muullekki.
Näin mutu tuntumalta tota ei mun mielestä kannata sijoittaa heti näyttiksen alapuolelle, koska sehän vie siitä pois kaiken jäähdytysilman... Kappas, löysin tuolta netistä tosta kertovan arvostelun ja sanovat siinä just, että ei kannatta sijoittaa näyttiksen alapuolelle kovin lähelle sitä.
no toi on mun mielestä ihan mielipidekysymys. Koska periaatteessa se kannattaa sijottaa mahdollisimman ylös, koska lämpö nousee ylöspäin. Ja sit jos se on kovin alhalla niin se ei sitten puhalla sitä näyttiksen kuumentamaa ilmaa pois. Eli kai se on aika sama, että puhaltaako se sen lämpimän ilman suoraan pois, vai jättääkö siihen jonkin verran väliä, jollon näyttis saa jäähdytysilmaa, mut sillon sitä ei puhalleta suoraan pois. Mun koneessa näyttiksessä ei oo erillistä tuuletinta.
villiwee, sinun tapauksessa se kyllä kannattaa sitten sijoittaa siihen kiinni, niin kuin olet tehnyt. Jokainen saa tehdä niin kuin haluaa : )