http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=0521407409772 Ostin tuollaisen uuden Seagaten kovalevyn ja oli aikamoinen pettymys. Kovalevy pitää todella kovaa ääntä kun tiedostoja lukee ja siirtää Sellaista ruksutus ääntä jota ei uusissa kovoissa pitäisi tulla. Onko muilla kokemuksia tuosta kovalevystä? Pitääkö ääntä?
Itselläni on samaa mallia oleva 160gb:n kovo. Alussa kovosta tuskin lähti ääntä ollenkaan, mutta kun siihen on kertynyt tavaraa, niin nyt olen huomannut että pientä ruksutusta esiintyy tiedostojen siirtelyssä. Tosin ei mitään todella kovaa ääntä.
Ja parin minuutin välein pitää outoa ääntä,sellaista sirinää/ininää joka kestää 5-45 sekunttia Vaikka sen kovalevyn tiedostoja ei ole edes käytössä :/ Todella ärsyttävän kuuloista.
Ihan sama levy löytyy. Kyllä toi ruksutus on kovaa rutinaa ainakin mun levyssä, ja kuuluu ainoastaan levyä käytettäessä. Olen pettynyt.
Mulla kaks tollasta 200 Gigan kovoo ja pientä raksutusta kuuluu (siis käytössä, idlenä ei mitään ääntä), mutta ovat paljon hiljasempia ku toisen koneen 120 Gigane Maxtor.
täällä 120gb seagate ja erittäin hiljainen! Pyörinyt jo hieman yli 2 vuottta 24/7 ja ei mitään ongelmia. aikaisemmin oli pari pienempää westerndigitalin levyä ja kumpikin hajosi noin 1,5 vuoden käytön jälkeen.
ittellä sama homma. noita kovoja mainostetaan hiljaisina mitä ne ei kyllä ole. mutta ei hää onhan niitä vaimennus menetelmiä vaikka kuinka esim. kumi "tassuja" , äänen vaimennus mattoja ja vaikka mitä kehikoita mihin kovon saa. joissain kehikoissa on myös jäähdytys.