joitakin kuukausia sitten 60 giganen seagaten kovo sanoi sopimuksensa irti ja tietokone on ostettu datainfosta pari vuotta sitten ja on dacco corporationin kokoama. Otin yhteyttä daccoon ja sieltä sanotaan että kyseisen keskusyksikön takuu on 12kk joka kattaa kaikkien komponeitten takuu sillä muuten takuusta tulisi määrittelemätön. Seagaten nettisivuilla tein muutaman testin seagaten työkaluilla ja sivu ilmoittaa että ota yhteyttä tietokoneen myyjään/kokoajaan että voit lähettää kovon takuu vaihtoon ja ilmoittaa myös että takuu on voimassa 8/2005 asti toisin kuin dacco väittää. Ja koneen myynyt liike on mennyt konkurssiin joitakin kuukausia koneen oston jälkeen joten sinnekkään ei voi ottaa yhteyttä. Mitä asiassa voi tehdä?? kuluttaja asiamiehellekkö tämä pitää viedä ratkaistavksi? alla osittainen lainaus daccon lähettämästä viestistä.... Keskusyksikkö on siis meidän kasaama, mutta keskusyksikön takuu on 12kk. Valitettavasti keskusyksikön takuu kattaa kaikki sen sisältämät osat. Komponenteilla ei siis ole erillisiä takuita, sillä muuten takuusta tulisi määrittelemätön. Tietokoneenne/kovalevynne takuu on valitettavasti umpeutunut.
Jos tietäisi mistä tukusta tuo kovo on alunperin myyjäliikkeeseen tilattu olisi asia helppo eli ottaa suoraan yhteyttä tukkuun... tukku näkee kovon sarjanumeron perusteella mihin liikkeeseen se on heiltä toimitettu joten kyllä se jotain kautta selviää ja takuu on kyllä voimassa tuon kyseisen komponentin osalta oli se koneen takuuaika sitten mitä tahansa ! voihan tuota vaikka sserialin perusteella kysellä, Amertronicsilta tai GNT:ltä jne. Seagate Takuut http://www.seagate.com/support/service/index.html
rekisteröidyin tuonne seagaten sivuille ja kun yritän tuota rma juttua eli ilmeisesti palautuslomaketta täyttää niin ei tajua hevon v..tuakaan tuosta englannista, aivan käsittämätöntä englantia mulle. No laitoin daccolle meiliä että kuka on maahantuoja ja että pitääkö soittaa poliiseille vai mitä tässä pitää tehdä lol, tottapa vastaavat huomena viimeistään meilillä takas.
Jep, eli takuuvaihtoa/korjausta varten pitää ensin pyytää Tukusta tai mihin sitten onkaan yhteydessä tuo RMA numero eli käytännössä se on "lupa" että komponentti huolitaan takuuvaihtoon/korjaukseen ja sen mukaan se sitten määräpaikassa ohjautuu oikeaan paikkaan jne. jne. Toivotaan että asia alkaa selviämään.
Joo eipä Dacco corporation vastaa sähköposteihin enään ja kuluttajasia mies sanoi että on daccon vastuulla kovon vaihto koska komponenteillä on erillinen takuu. Eli minun ei tarvitsisi mitään seagaten sivuja täytellä vaan lähettää daccolle kovo suoraan vaihtoa varten ja heidän pitäisi maksaa vielä postikulutkin.. Mutta kun yritän kysellä asiasta sähköpostilla(useita lähettänyt) niin he eivät vastaa sieltä ollenkaan. Potuttaa tuollainen lapsellinen käytös.
Soita tonne ja keskustele heidän kanssaan ,kuinka kannattaisi menetellä ton kovon vaihdon kanssa.Toi pulju tuo Seagatea maahan. http://www.mikrolog.fi/mikrolog/yres.asp