Morjes! Mulla on Acerin Aspire 3810T läppäri Vistalla varustettuna. Siinä on mennyt Fn-näppäimen takana olevat kirjaimet/merkit/numerot sekaisin sillä tavalla, että ilman Fn-näppäimen painamista tulevat ne kirjaimet/merkit/numerot joitten pitäisi tulla kun painaa Fn-näppäimen pohjaan. Eli varmaan jostain asetuksesta kiinni? Olen tosi kiitollinen avusta, koska kirjoittamiseen menee tällä hetkellä ikä ja terveys Timo
Hei kiitos tuhannesti ratkaisuun johtaneesta ohjeesta!! Kyllä nyt on taas tyytyväinen. Omaa osuuttani yhtään vähättelemättä on kyllä pakko sanoa, että isäni on käyttänyt tätä läppäriä koko alkuvuoden, ja sain sen hetkeksi hyppysiini niin olin aika ihmeissäni... Itselläni on Acerin Aspire 7520G. Siinä on taas sellanen vika että kursori hyppää keskelle tekstiä yhtäkkiä. Tapahtuu ihan mesettäessä, todella ärsyttävä koska tekstistä tulee puuroa välittömästi. Olisko tähän mitään neuvoa? Kiitos, Timo
Ainakin synaptics-tasohiiren asetuksista voi säätää herkkyyttä (Sensitivity) sekä laittaa palmcheckin päälle, jolloin hiiri ei ota niin herkästi kämmenen vahinkopainalluksia. Klikkaa ilmoitusalueelta tasohiiren kuvaketta hiiren oikealla tai mene ohjaupaneelista hiiren asetuksiin. Device settings -välilehdeltä Settings -nappula (Synaptics tasohiirellä)
Kyse ei ole hiirestä vaan että kun kädet on näppäimistöllä, niin kursori hyppää itsekseen johonkin satunnaiseen paikkaan... :S
Kun kädet on näppäimistöllä, niin silloin juuri kämmen osuu tasohiireen. Voisi kokeilla ottaa tasohiiri pois käytöstä (ja käyttää USB-hiirtä) tai laittaa siihen päälle joku lappu, niin voisi varmistaa, ettei se johdu tasohiirestä. Tuo vain tuli minulle ensimmäiseksi mieleen, kun on itsellekin sattunut noin. Ehkä kyseessä on joku muu vika. Joku oli saanut vastaavan vian (cursor jumps writing text) korjattua lataamalla Synaptics:lta ajurit. Ehkä siinä on oli ollut jokin herkkyyden säätö -ongelma.
Okei, anteeksi en aivan käsittänyt loppuun asti aikaisemmin kun puhuittasohiirestä. Luulin että tarkoitat normaalia hiirtä. Mielestäni kursori pomppaa vaikka en kosketa tasohiireen. Mutta kokeilen uudestaan lähipäivinä, paremmalla ajalla. Tällä hetkellä on erillinen näppis käytössä, eikä ongelmaa ole.