Nyt lähiaikoina olen huomannut pieniä neliöitä ilmestyvän selaimeeni. Joskus kun selailen sivua tai avaan uuden välilehden, ilmestyy ruudulle vihreitä ja/tai mustia palikoita. Koneeni on noin puoli vuotta vanha. Intel Ivy Bridge i5-3550, LGA1155, 3.3GHz, 6MB, Boxed Seagate 1TB Barracuda, 3.5", Sata3, 7200rpm, 64MB Kingston 2x4GB, DDR3 1333MHz, CL9 AMD Radeon HD 7850 Double Dissipation, 2GB GDDR5, 2xDVI/HDMI/2xMiniDP Chieftec 650W "Super Series" ATX-virtalähde / Cable management MSI Z68A-G43, LGA1155, Intel Z68, DDR3, PCI-E Gen3, ATX Ohessa myös kuva;
Minun silmään näyttäisi mahdollisesti siltä että näytönohjaimessa olisi vikaa? Oletko ylikellottanut korttia? Miten kuumana kortti käy? Esintyykö ongelma vain jossain tietyssä ohjelmassa?(selaimessa). Toimivatko pelit ongelmitta? Jos mahdollista kokeile jollain toisella näytönohjaimella ja tietty näytönohjaimen ajurit kannattaa päivittää.
Korttia ei ole kellotettu ja kortti on suunnilleen 30c lämmöissä idlessä ja noin 50c käytössä. Pelit toimivat normaalisti, tällä hetkellä grafiikkabugit ovat olleet vain mozilla firefoxissa. Näyttiksen ajurit päivitin eilen. Huomasin myös että jos minulla on peli taustalla päällä niin grafiikkabugeja ei tule. Kiitos vastauksesta
Aika mystiseltä ongelmalta tuntuu. Yksi mitä voisi kokeilla on ottaa "hardware acceleration" (onko se nyt sitten laitteisto kiihdytys Suomen kielisessa Winukassa) pois käytöstä Firefoxissa. Mene firefoxissa options->advanced->general ja siellä täppä pois kohdasta "use hardware acceleration when available"