Selaimista luotettavin?

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by hakala881, Mar 4, 2011.

  1. hakala881

    hakala881 Guest

    Vihaksi pistää jo tämä alati kaatuileva explorer. Menet sitten vaikkapa katselemaan sitä ircin pop-idols mirrin profiilia, pistää jumiin.

    Koneen tehoista ei kiinni pitäisi olla, tosin kuin mutsin läppärissä, jossa hyvä jos 5-minuuttia voi sitä käyttämään.

    Olen ajanut kuluvan viikon tiuhaan siellä, kun ei verkkopankkiin päässy. Koska olin tottunut exploreriin selvisi syy selaimesta (firefox). Vaikka päivitin sen, ei auttanut. Menkööt jatkossa sillä fiat explorerilla.


    Suututtaa tämä kaatuilu! En yllätys yllätys halua sitä firefoxia tai mummon macin surkeaa safari selainta, jolla silläkään tunnu mitään aikaan saamaan.

    Kuinka tuon operan laita?
     
  2. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 17, 2006
    Messages:
    6,847
    Likes Received:
    786
    Trophy Points:
    193
    Riippuu niin paljon maku-ja tottumusasioista.
    Ei tuo Opera hassumpi ole, itse pidän Google Chromesta eniten.
     
    Last edited: Mar 4, 2011
  3. Axu_

    Axu_ Moderator Staff Member

    Joined:
    Oct 14, 2008
    Messages:
    9,819
    Likes Received:
    239
    Trophy Points:
    143
    Operaa voin itsekin suositella. Chrome on myös kätevä, mutta jäi vähän nakertamaan Googlen "kaikki tekemäsi kuuluu meille" -tyyppiset käyttöehdot. Firefox on perushyvä selain, joka on helppo omaksua. Jos Firefox kaatuilee, niin vika on joko jotenkin korruptoituneessa sovelluksessa (tuskin, jos olet sen päivättänyt) tai sitten aivan muualla kuin selaimessa. Millä tavoin selainn/-met kaatuvat?
     
  4. hakala881

    hakala881 Guest

    Täytyypä kokeilla sitä operaa.

    "Millä tavoin selainn/-met kaatuvat?"

    Tulee vain yksinkertainen ilmoitus että että sivusto ei vastaa ja explorer ilmoittaa että käynnistetään uudelleen.

    Erikoisinta tässä on se, että ei tarvitse olla tuhatta miljoonaa biljoonaa sivustoa auki samaan aikaan. Parikin rittää.

    Kun taasen se mutsin firefox oli tasainen, mutta ei päästänyt verkkopankkiin eikä kuulemma antanut jollekin foorumille lähettää viestiä (jossa rekisteröitymis pakko)

    Se oli edellinen versio ja mikään ei muuttunut, vaikka nordean mukaan tuorein versio selaimesta tulisi kelvata. Tuorein päivitys oli silloin 3pv vanha.
     
  5. Axu_

    Axu_ Moderator Staff Member

    Joined:
    Oct 14, 2008
    Messages:
    9,819
    Likes Received:
    239
    Trophy Points:
    143
    Jotenkin tuntuu, että jossain muuallakin on vikaa, jos firefox ei kunnolla toimi. Kokeile vaikka Chromea tai Operaa vielä, mutta kannattaa ainakin virustarkistukin ajaa läpi.
     
  6. 1pertti

    1pertti Senior member

    Joined:
    Sep 10, 2008
    Messages:
    9,156
    Likes Received:
    1,219
    Trophy Points:
    243
    Missähän se ongelma mahtaa olla? Explorer on Windowsin pääprosessi, eikä selain. Jos explorer.exe kaatuu, syy voi olla muussakin kuin Internet Explorerissa tai Firefoxissa.

    Itse käytän sekä Internet Exploreria että Firefoxia, enkä edes muista, koska jompi kumpi olisi viimeksi kaatunut.
     
  7. Zo3L

    Zo3L Regular member

    Joined:
    Jul 5, 2010
    Messages:
    540
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Itse vaihdoin IE8:sta Firefoxiin kun alko ärsyttämään jatkuva kaatuilu. Lisäksi IE:hen ei (tietääkseni) saa mitään lisäosia tai teemoja, toisin kuin Firefoxiin.

    Jos on vanha- tai hidas kone alla niin suosittelen Chromea.
    Muista selaimista ei kokemuksia sitten olekaan.

    Toisin sanoen:

    Mikä tahansa muu kuin IE.
     
    Last edited: Mar 4, 2011
  8. Datanen

    Datanen Guest

    Joined:
    Sep 21, 2010
    Messages:
    5,322
    Likes Received:
    68
    Trophy Points:
    108
    Google Cromea käytän, ja olen todella tyytyväinen..... Suosittelen... IE 8 on tähän verrattuna hirveän hidas....
     
  9. codmies

    codmies Regular member

    Joined:
    Nov 15, 2008
    Messages:
    137
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Google Chromea itse käytän ja olen ollut todella tyytyväinen. Ei kaatuile tai muuten temppuile.
     
  10. Muff77

    Muff77 Regular member

    Joined:
    Dec 14, 2010
    Messages:
    1,942
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Google Chromea aloin käyttämään viikko sitten kovan suosion saaneena ja pakko sanoa, että hurmaannuin itsekin. Helppokäyttöisin, nopein, simppelein eli yksinkertaisesti paras ;)
    Uudella ja vanhalla koneella molemmilla tämä pyörii ja sulavasti. IE etana kun verrataan vanhalla koneella (6v).
     
  11. kaleppo

    kaleppo Regular member

    Joined:
    Sep 17, 2003
    Messages:
    492
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Srwareiron.

    Karsittu pois chromessa olevia turhuuksia.
     
  12. Joensuu

    Joensuu Active member

    Joined:
    May 8, 2007
    Messages:
    2,545
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    68
    IE9 on ollut momipuolisin tähänastisista selaimista, firefox seuraavaksi muissa pienemmissä on kaikenlaista puutetta tukiasioissa ja lisäosien lisäosissa??
     

Share This Page