Ehkä joku osaisi auttaa minua ongelmassa, joka koskee selaimia. Eli, kun avaan koneen, toimii sekä Mozilla Firefox että Internet Explorer aivan normaalisti. Aluksi kaikki toimii hyvin, kunnes jossain vaiheessa (n. 2h käyttämisen jälkeen) sekä Firefox että IE lakkaavat toimimasta. Ts. Mozilla ei ylipäätänsä avaudu. Explorer kylläkin avautuu, mutta mikään sivusto ei toimi. Saan selaimet toimimaan vasta uudelleen käynnistyksen jälkeen. Todella turhauttavaa. Kaiken lisäksi sama ongelma toistuu päivittäin. En tiedä, johtuuko vika selaimista, mutta virukset yms. olen tarkastanut moneen otteeseen läpi AD Awarella, Spybotilla, F-Securella sekä Windows Defenderillä. Kone on ostettu viime vuoden lopulla Gigantissa, ja takuuta on edelleen jäljellä. Haluaisin ensinnä tarttua Teidän käteen, sillä täältä uskon apua saavani. Kiitos jo näin etukäteen.
Ei toimi pikaviestimet. MSN Messenger jumittuu sitä avatessa. Mirciä en ole kokeillut, mutta jos Messenger ei toimi, en usko Mircinkään pelittävän.
Itseasiassa Messenger taitaa käyttää HTTP-porttia kun IRC käyttää toista (toisia jos CTCP / DCC lasketaan). Kannattaa kokeilla varmuuden vuoksi.
Noniin. Nyt tuo samainen selainongelma ilmeni taas yllättävän pitkän tauon jälkeen. Jotain huomioita: MSN Messenger toimi, mIRC ei. Jospa joku voisi taas kerran auttaa. edit: tosiaankin, en jaksanut tuota samaista ongelmaa uudelleen tähän postaukseen kirjoittaa, joten aloitusviestissä olen ongelman selvemmin kirjoittanut.
Mulla samaa ongelmaa selainten kanssa ollut. Myös explorer.exe kaatuu jatkuvasti kyseisessä tilanteessa.
samaa vikaa ollu täälläkin päin..selain on todella hidas, mutta esim bitcometilla tavaraa liikkuu max vauhtia, mutta vaikka liikenteen keskeyttää niin selaimet ei toimi kunnolla. tosin nyt ovat taasen pelanneet ihan ok. Ja skeidaa koneella ei pitäisi olla.
Kaikki varmaan tiedetään se isoin roska mitä varmaa jokasella kellä tää ongelma on. Meinaan XP. Niin mieluusti vaihtas takasin Linux-käyttäjäks. Mut onko toho explorer.exe kaatuiluun kellään koskaan auttanut pysyvästi rekisterin muokkaus käsin tai ohjelmalla?
Ei rekisteröinti vaan XPn rekisterin muokkaus. Kaikki ohjelmat sun muut tekee rekisterimerkinnät kun ne asennetaan. Rekisterissä on tietoja koneen sisällöstä.
Voisitko selittää enemmän koska on kiusallista kun painaa tiedostoa kuin tiedostoa niin tulee EXPLORER.EXE ei vastaa ja windows kaatuu :S Koitin formatoimista koko kovolle ja windowsin uudellee asentamista mutta ei oo auttanu. Viimene mahollisuus on varmaan takuu huolto :S
Jos kyseessä on .avi-tiedosto, niin rekisterin editointi auttaa. Mene Käynnistä / Suorita... ja kirjoita regedit ja paina OK. Sen jälkeen etsi (Ctrl + F) seuraavaa avainta: {87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E} Sen alla pitäisi olla kohde InProcServer32, poistamalla sen Windowsin pitäisi toimia kunnolla viallistenkin .avi-tiedostojen kohdalla.
ei toiminu, menin kattoo bsplayerillä yhtä leffaa niin käynnistin sen ja tuli vaa bsplayer ei vastaa ja explorer.exe ei vastaa. :S