Itse käytän Firebirdiä, ja on omasta mielestä paras... Opera on hyvä myös, mutta rajoittuneempi. Mika: en sanois ihan et "suosituin varmaan IE", varmaan 99% IE käyttäjistä käyttää sitä sen takia et se tulee winukan mukana ja/tai ei tiedä vaihtoehtoja ja/tai ei oo uskallusta siirtyä tutsta epäergonomisesta ympäristöstä pois... =)
Ehe, täytyy tunnustaa, että itsekin käytän tuota "suosituinta" selainta, Internet Exploreria. Yleisin täällä suomessa on varmaan IE 5.x, sitten IE 6.x ja sitten IE 4.x Sitten tulevat muut perässä. Itselläni on uusimmat päivitykset sisältävä kutosversio, ja koska omassa käytössäni toimii ongelmitta, en ole viitsinyt tutustua vaihtoehtoihin.. Näin kai se yleisimmin menee.. Opera kokeilin, olisiko ollu kutosversio, mutta se oli gprs-käytössä todella hidas avaamaan sivuja verrattuna IE kutoseen. Mistä johtunee. Mozillaa/Firebirdiä olen kuullut kehuttavan, mutta ei ole koskaan tullut kokeiltua. Netscapea taasen ei löydy kotimaisella kielellä (?), ja vedän sen verran kotiinpäin, että käytän suomenkielistä sovellusta jos sopivanlainen on vaan tarjolla.
Joskus testailin tuota Mozillaa, siitä on tosin jo aikaa, mutta lyhyt testaus osoitti ohjelman aika bugiseksi. Mitenköhän lienee asian laita näinä päivinä?
Mozillassa eikä firebirdissä pahemmin nykyään bugeja näy, muuta kuin joissakin nightly buildeissa... Mutta niissä niitä saakin odottaa =) Itse käytän juuri nightlyjä, vaikka en päivittäin päivitäkkään, tällä hetkellä mulla käytössä: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.6a) Gecko/20031021 Firebird/0.7+ (aebrahim) Eikä bugeja käytännössä ole näkynyt.
Ööö.. Miksei kukaan käytä avant browseria? onko siinä joku hurja vika tai jotain? mun mielestä se on ainakin ihan mukeva.. Tietty se ei oo kauheen vakaa, kun on kaatuillut muutaman kerran, mutta se ei nyt eroa mitenkään IE:n käyttämisestä...
Onhan noita browsereita aika montakin erilaista. IE, Mozilla(Firebird) ja Opera vain ovat eniten käytettyjä. Tosin monen win pohjaisen selaimen ongelmana on että ne oikeasti käyttää IE:tä kuoren alla, jotain mitä Mozilla ja Opera ei onneksi tee.