Ostin Jimmsiltä tuollaiset Sennheiserin langattomat kuulokkeet. Minulla on läppärissä Creative X-FI Notebook äänikortti ja niiden mukana tuli nappikuulokkeet. Miten on mahdollista, että noilla mukana tulleilla napeilla saan paljon enemmän äänenpainetta ja Sennheiserit tuntuvat särkevän heti kun vähä volaa heittää lisää? Bassotkin tuntuu olevan aika ponnettomat :S Onko nää vain niin paskat vai onko jotai vinkkejä?
Lisätään nyt vielä sen verran, että nuo Sennheisserit kyllä on tarkemmat ja erottelevammat ku nää napit, mutta aika käsittämätöntä on tuo heikko tehonkesto :S Onko se vaan niin että olemattomat nappikuulokkeet voittavat langattomat "laatu" kuulokkeet?
Säädätkö äänenvoimakkuutta koneelta vai kuulokkeista itsestään? Onko pakkaus päällä vai pois (oliko 120 mallissa edes sitä...)? Eli koneelta pitää olla se 100% volume ja sitten se säätö kuulokkeilla. Jos vastaanotin saa heikon signaalin niin ei se sitä paljoa voi vahvistaa. Ainakin mitä nuo omat 140 antaa äänitehoa vaikka kuinka hemmetisti. Kerran käytin nurmikkoa leikatessa ja hyvin peitti koneen äänen (140 on suljettu malli).
Oon kokeillut molempia ja myöskin taajuuksia yrittäny hakea. Pitäiskö sitten vaan ostaa RS 130 tai RS 140. Mitenkä tuo suljettu ratkaisu vaikuttaa äänenlaatuun? Luulisi painetta tulevan enemmän vai onko päinvastoin?
Olet varmaan ihan väärillä jäljillä. Todennäköisesti nappikuulokkeet ovat herkemmät jolloin niistä saa enemmän äänenpainetta kuin Sennheisereista samalla teholla. Siihen viittaisi tuo särkeminenkin joka mitä ilmeisemmin johtuu vain siitä että äänikortista loppuu tehot kesken jolloin Sennheiserin kuulokkeet alkavat särkemään. Testaappa kuulokkeitasi jolloin kunnon kotivahvistimella jos mahdollista. Voit yllättyä suuresti...
Itselläni on malli RS 130 ja olen ollut kyllä todella tyytyväinen. Mielestäni bassoa on juuri sopivasti ja esim. elokuvissa ja peleissä surround-mode toimii melko hyvin. Musiikkia kuunneltaessa surround kannattaa kytkeä pois. Välillä kuullokkeet ottavat pientä häiriötä, joka kuuluu lievänä kohinana, mutta kyse ei ole mistään isosta ongelmasta. Kantomatka kuulokkeissa on niin pitkä, että joskus jos oma lähtetin yksikkö ei ole päällä, mutta kuulokkeissa on virta päällä, voi naapurin kuuntelemaa musiikkia kuunnella helposti Akku kestää todella pitkään ja itse en edes pidä kuulokkeita lataustelineessä, vaan annan niiden välillä tyhjentyä, jotta akut säilyisivät parempana. Lisäksi kuulokkeet ovat todella miellyttävät päässä! Näitä voin suositella!
Itsellä ei ole langattomista kokemusta mutta jos langattomat eivät sisällä omaa vahvistinta niin niidenkin ääni joudutaan vahvistamaan. Mitenkäs asia menee?
Eli langaton laitteisto koostuu kahdesta osasta, tukiasemasta ja kuulokkeista. Tukiasema muuntaa signaalin radioaalloiksi ja lähettää kuulokkeisiin. Signaalin voimakkuus tulisi olla 100% muttei yli. Eli tietokoneesta vola täysille ja ei mitään boosteja/vahvistimia jotka rikkoo sen (yli 100%). Kun radioaalto taas menee kuulokkeisiin niin kuulokkeissa on oma vahvistin joka muuntaa radioaallon taas kajareille sopivaksi. Tässä kohtaa tulee se äänenvoimakkuuden säätö. Eli käyttäkää sitä kuulokkeiden säädintä. Omassa 140:ssä voin ainakin laittaa täysille ilman "säröä". Ikinä en tosin niin kovalla kuuntele, korvathan siinä menee.
Lähinnä tuo alapään toiston muhkeus mua vaivaa. Tuliskohan suljetulla RS 140 enemmän jytinää alapäähän?
Täytyy kyllä sanoa etten muista millainen äänenlaatu niissä 120:ssä oli, mutta kyllä suljetut yleensä paremmat jyminät antaa. Suljetuissa kun ei pääse ilma/ääni karkaamaan. mbnet testivoittaja 1/09: http://www.mbnet.fi/nettijatkot/2009/01/langattomat_kuulokkeet/