Serveri probleema

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by nakkilol, Nov 28, 2007.

  1. nakkilol

    nakkilol Member

    Joined:
    Oct 20, 2006
    Messages:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Tervehdys!
    Tätäkin asiaa on kysytty varmaan jo miljardi kertaa, mutta kysytään nyt vielä kerran kun en tähän ongelmaan vastausta ole onnistunut onkimaan.

    Elikäs omistan tuollaisen zyxelin prestige660hw61:sen ja minulla on vahva epäilly, että sen asetuksissa on jotain hämärää, sillä esimerkiksi wintoosan remote ja webkamera servu eivät suostu näyttäämään mitään, mikäli niihin yrittää yhdistää ulkoisella ip-osoitteella, mutta jos yhdistän niihin sisäisellä ip-osoitteella, molemmat toimivat. Mikäli yritän yhdistää niihin ulkoisella ip:llä molemmat aikakatkaisevat yhteyden.

    Mielestäni olen myös laittanut zyxeliin oikein natit, sekä palomuuri säännöt, sillä muut verkko ohjelmat toimivat ongelmitta, esim. Dc++, uTorrent yms. Comodokaan tuskin blokkaa näitä servereitä, sillä kokeilin vanhalla ei reitittävällä reitittimellä, jolloin ulkoisella ip-osoitteellakin pääsi webkamera servuun, että wintoosan remoteen. Kun kokeilin osoitteesta canyouseeme.org:sta niin portit jotka ovat asetettu webkameran serveriin ja wintoosan remoteen näkyivät kuitenkin.

    Eli mikähän tuossa prestigessä nyt oikein mättää?
     
  2. delffi

    delffi Regular member

    Joined:
    Sep 18, 2007
    Messages:
    941
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Winukan remote desktop käyttää defaulttina porttia: 3389
    Varmista nyt kuitenkin että se on juuri se portti minkä olet käsin avannut. Se täytyy siis käsin avata.
     
  3. nakkilol

    nakkilol Member

    Joined:
    Oct 20, 2006
    Messages:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Juu, kyllä noi portit auki on. Vai tarkoitatko nyt tuolla käsin avaamisella siis ihan sitä, että laitetaan tonne purkkiin ne säännöt ns. "manuaalisesti" mitkä portit on auki jne.?

    Joskus aikaiseemminkin ollu toi webkamera servu ja ultraVNC käytössä ja sillon molemmat pelittänyt hienosti samaisella reitittimellä. Nyt kuitenkin sitten tämä windowsin remote ei toimi, muttei toimi tuo sama webkamera servu softakaan, mitä olen aikaisemminkin käyttänyt ja saanut toimimaan. En kyl ymmärrä miten toi reititin ei nyt siis suostu toimimaan kun kyseessä kuitenkin on tälläinen normi porttien avaus, mikä ennenkin on onnistunut.
     
  4. delffi

    delffi Regular member

    Joined:
    Sep 18, 2007
    Messages:
    941
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Juu eli loin routterille "Virtual Serverin"
    Nimeksi vaikka: Remote Desktop
    Private IP: Sen koneen IP mihin remote desktop otetaan, eli lähiverkon IP, esim 192.168.0.69
    Protocol type: Laitoin both tcp ja udp, tosin pelkkä tcp taitaa toimia
    Private / Public port: laitoin kumpaankin 3389
    Ja tietenkin määräsin että nämä ehdot ovat aina ja ikuisesti voimassa =)

    Nuo säädöt survoin routterille ja toimii.
     
  5. nakkilol

    nakkilol Member

    Joined:
    Oct 20, 2006
    Messages:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Niin sulla on siis vissiin erilainen routteri kuin mulla, koska en ainakaan löytänyt tuollaisia asetus vaihtoehtoja. Kokeilin kuitenkin laittaa siihen destination ip kohtaan (visiin sama kuin tuo sinun private ip) koneeni ip-osoitteen, vaikka siinä on tällä hetkellä any, mutta ei tuottanut tulosta.
     
  6. delffi

    delffi Regular member

    Joined:
    Sep 18, 2007
    Messages:
    941
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Juu, on eri routter. Harras toive oli kuitenkin se, että ne asetusjutut olisi edes vähän saman tyylisiä ;)

    Mut noiki jutut mä sain toimii iha vaa testaamalla. Toivoin vaan että noi vinkit mitä listasin, auttais testausyrityksissäsi =/
    Valitettavasti ei irtoo tarkempaa infoo.

    Oon pariin otteeseen kyl säätäny zyxelii, mut nyt ei oo enää sitä routteria hollilla et voisin kattoo.
     
  7. nakkilol

    nakkilol Member

    Joined:
    Oct 20, 2006
    Messages:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Juu, no tarvii jatkaa vaan kokeiluja. Menee kyl ihan yli ymmärryksen, että ne portit on auki, muttei sit kuitenkaan oo auki. Kiitos kuitenkin paljon! Ehdotuksia saa tai pitää kertoo jos jotain tulee mieleen :)
     
  8. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Joined:
    Nov 23, 2003
    Messages:
    5,010
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    116
    Tulee kolme mahdollisuutta mieleen heti.
    1. Modeemin NAT estää portin. (tämän ilmeisesti korjasit)
    2. Modeemin palomuurista on estetty WAN-LAN liikenteestä ko portti.
    3. Softapalomuuri blokkaa.(onko sallittu ulkoverkosta?)

     
  9. nakkilol

    nakkilol Member

    Joined:
    Oct 20, 2006
    Messages:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    1. Natit on oikein, portit näkyvät olevan auki kokeillessani esim. osoitteesta www.canyouseeme.org

    2. Modeemin palomuurista olen laittanut tuolle wan-lan liikenteelle säännöt aivan niin kuin muistakin ohjelmista jotka toimivat hyvin

    3. En oikein usko, että tuo softapalomuuri blokkaa, koska kokeillessani vanhalla ei reitittävällä modeemilla sain serverit toimimaan.
     
  10. nakkilol

    nakkilol Member

    Joined:
    Oct 20, 2006
    Messages:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Plääh, epätoivosta on. Onko kellään ideaa missä se vika nyt voisi olla, sillä kytkin tuon zyxelin palomuurin kokonaan pois päältä, mutta se ei sitten vaikuttanut asiaan mitenkään?
     
  11. nakkilol

    nakkilol Member

    Joined:
    Oct 20, 2006
    Messages:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Lähetin Zyxelillekin viestiä asiasta, mutta he kysyivät minulta vain pari kysymystä, kuten mitkä ne portit ovat jne., eivätkä ole sen jälkeen kirjoittaneet minulle mitään :|
     

Share This Page