Nyt on sellainen ongelma, ettei lähes millään tietokonepelillä löydy serverilistaa. Olen yrittänyt saada listoja auki Battlefield 1942, Counter Strike Sourcessa ja joissain muissa peleissä. Palomuurit eivät ole päällä blockaamassa pelejä, mutta taustalla ne pyörivät pysäyttämässä haittaliikenteen. Jos sygaten palomuurista laittaa asetukset siten, että se sallii kaiken nettiliikenteen kaikista porteista, ei serverilistoja löydy vieläkään, mutta kytkiessäni palomuurin kokonaan pois, löytyy serverilista ainakin LANissa. Netissä en ole uskaltanut tartuntavaaran vuoksi yrittää moista. Windowsin palomuurin olen poistanut käytöstä ja virus torjuntana toimii Avast, jossa myös taustasuojaukset on säädetty pois. Olen koittanut ottaa sygaten pois ja laittaa Zonealarmin päälle väliaikaisesti, mutta ongelma pysyy samana. Mitä tehdä`?
Sillä löytyi muutamia, mutta haluaisin saada ne toimimaan itse pelissä ettei tarvitsisi käyttää tällaisia peleihin integroituja ohjelmia aina. Onnistuuko jotenkin?
enpä osaa sanoo muuta kun, että jos verkkoyhteydet on kunnossa niin serverit pitäisi näkyä.. kokemuksia pääasiassa bf-sarjasta. Itse olen käyttänyt Zone Alarmia ja niissä muuri kysyy sallitaanko pelin konnata nettiin ja vielä se, että sallitaanko pelin toimia serverinä. Kokeile eri muuria..?
eipä sillä kyllä omasta mielestäni ole väliä avaanko moninpelin all-seeing eye:en kautta vai pelin omasta serverihakemistosta. Silmässä on myös muita hyviä puolia ja on muutenkin selvempi.
silmä näkee enemmän,mutta esim. BF2 käyttäminen melko hankalaa. Tuohon Dafgen ongelmaan vielä sen verran, että lyön natsani pantiksi, että muuri estelee pelien toimintaa..tosin voin olla väärässäkin ja en silti paljoa häviä
Itsekin olen sitä mieltä että muuri sitä peliä jotenkin blockaa, sillä jos kaikki muurit kytkee kokonaan pois päältä, niin peli löytää servereitä LANin puolelta. Normaalisti niitäkään ei näy. Olen kuitenkin koittanut eri muureilla, Sygatella sekä Zonella, ja pelit eivät pyöri mikäli edes toinen on päällä vaikka muurista kaikki liikenne olisi sallittua. :S
ihme homma defgalla! Offtopiccia sen verran, kävi itselleni juuri äsken seuraavaa: kokeilin aikani kuluksi paria salasananmurtosoftaa..ja siinä rytäkässä muutin käyttäjätilini (admin) salasanaa ja yllätys, yllätys, cd-key is invalid..että sellasta..otappa muuten NAT pois päältä jos sellainen löytyy ja jos ei ole vielä tullut mieleen..onko ip-numero vaihtunut viime aikoina, itsellä meni serveriasetukset uusiksi kun osoite tuossa taannoin vaihtui pitkästä aikaa (n. 6 kk sitten viimeksi)..hakuammuntaa..