Joku meinas että mun näytönohjain ei riitä kun ei yo peli suostu lähtee käyntiin, pelin laitevaatimuksena on Direct X 9.0c -yhteensopiva näytönohjain ja mun näytönohjain on (vissiin) jotain Mobile Intel(R) 915GM/GMS,910GML jne, versio 6.14.10.3984. Onko siis näytönohjaimesta kiinni ettei toimi, pystyykö kukaan sanomaan noista tiedoista? Entä muita ideoita miksei peli toimi. Tai muilla samaa ongelmaa?
No tuo näytönohjain on Intelin intergoitu, joka on emolevyssä kiinni, ja sitä ei ole tarkoitettu minkääänlaiseen pelaamiseen tai vastaavaan, joten voi hyvinkin olla mahdollista että ei toimi senkään puolesta, tai sitten ajureissa vika. Tosin nykyään saa erittäin halvalla kohtuu hyvän näyttiksenkin, jos sille nyt on tarvetta.
Niin.. hassua vaan että ihan kaikki muut pelit on toiminu ilman ongelmia. Mutta kai se on sit pelistä kii. Oon myös kuullu että muilla on läppäreiden kans sama ongelma. ajurit on päivitetty. mut jos vika ei ois näytönohjaimessa niin missä se vois olla? ja mitä sellaset näytönohjaimet maksaa? ja mikä se niin ku suomeksi selitettynä on..?
En huomannutkaan että kyseessä oli kannettava. Ja se näytönohjain on se osa joka tuottaa kuvan näytölle, eli aika tärkeä osa, enkä nyt onnistunut löytämään nopeasti yhtään paikkaa jossa niitä myydään, tosin sen asentaminenkin tuottaa jos omat ongelmansa, kun kyseessä on läppäri.
Tuo peli näyttää vaativan 2.0 version shaderit. Intelin nykyiset integroidut ei tue vertex shaderia raudalla, sen takia suurin osa uusista peleistä ei toimi ollenkaan. Ja tuossa kannettavassa ei tod näk ole MXM paikkaa, joten näytönohjainta ei voi siinä vaihtaa.
Pelikotelon takakannessa teksti (se suurennuslasilla luettava): Supported videocards at the time of release: ATI Radeon 8500/9000/X series NVIDIA GeForce 3/4/FX/6/7 series Laptop models of these cards are not supported These chipsets are the only ones that will run this game. Ittekin ihan vahingossa huomasin (ostamisen jälkeen), onneksi pöytäkone täytti vaatimukset. Hiukka harmitti kun olen jo tottunut käyttämään läppäriä pelaamiseen. Lopussa vielä oli osoite josta voi tsekata listaa tuetuista ohjaimista. Ilmeisesti sitä koko ajan päivitetään, en ole itse vielä käynyt kurkkaamassa (läppärissäni ATI:n ohjain). Lisäys: No nyt kävin kurkkaamassa, en löytänyt aiheesta mitään tietoa, Pöh!!
Kiitos kaikille vaivannäöstä! Selvisihän sekin sit lopulta. Ei auta ku mennä ku kotipuoleen aina ku haluaa pelata, siellä pelittää.