Shell ja Neste -boikotti

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by rixzi, May 16, 2008.

1. rixzi

rixzi Guest

2. rixzi

rixzi Guest

Voisiko joku moderaattori siirtää tämän oikealle alueelle. Tuli vahingossa pistettyä väärään paikkaan.

3. kerbo

kerbo Regular member

Trophy Points:
    48
    Kannattaa olla sitten myös tankkaamatta A24 & Nex-asemilta. Nehän kuuluvat Nesteelle...

Mutta.... Ei tällänen tule koskaan toimimaan. Meneppä kysymään joltain nesteen asemalta onko myynti hiipunut? Itse en edes ikinä tankatessani tankkaa nesteeltä, kun siellä aina kalleinta bensaa. Hyvä idea sinänsä, mutta en usko että tulee toimimaan.

Itsekin olen kyllä siirtynyt käyttämään pyörää työmatkoihin, mutta lähinnä hyötyliikunnan saamisen takia ;)

4. lettas

lettas Moderator Staff Member

Trophy Points:
    93
    Siirretty.

5. teme565

teme565 Active member

Trophy Points:
    66
    Muuten ihan hyvä, mutta tuon massapostituksen aloittaja on unohtanut, että polttoaineiden hinnasta valtaosa on veroa. Se öljy-yhtiö ei todellakaan saa sitä 1.50EUR litralta.
    Bensaahan myydään muutenkin niin pienellä katteella, että eipä siitä juuri ole vara pudottaa.
    Ja mitä nyt aiheeseen tulee, niin itse olen Shelliä ja Nestettä boikotoinut aina. Ihan törkeän kallista bensaa.
    Teboililta tulee yleensä ostettua.

EDIT: Ja tosiaan, autolla tulee ajettua todella vähän. Itse asiassa en edes omista omaa autoa, se vähä mitä ajelen, ajelen porukotten autolla. Skode löytyy, tosin silläkin tulee aika vähän ajettua. Työmatkat menee näppärästi pyörällä, eikä sitä oikein järkeä olisi millään moottoriajoneuvolla mennäkään, kun matkaa on kaksi kilometriä. Siinä häviää jo ajallisestikin, kun joutuu liikennevaloissa seisomaan.

Last edited: May 16, 2008
  6. cpenter83

cpenter83 Regular member

Trophy Points:
    46
    Tuossa postissa oli myös sellainen käytännön virhe että Suomen johtavat ketjut ovat Neste ja Teboil... Lisäksi Neste on osittain Suomen valtion tukema ketju.

7. rixzi

rixzi Guest

Itse en ole viestiä kirjoittanut joten ei siittä ole mitään tietoa. Yhdeltä foorumilta kopioin ja liitin tänne. :) Hyvä että saadaan keskustelua aiheesta.

8. yamaneko

yamaneko Senior member

Trophy Points:
    118
    Eli ketjukirje, joten roskaksi luokiteltava.

9. Bluekkis

Bluekkis Active member

Trophy Points:
    66
    Todellakin aika selkeä ketjukirje.. sitäpaitsi eipä öljyn jalostaja yhtiöillä ole niin paljoa sananvaltaa menoveden hintaan. Ongelma on enemmänkin öljyn tuottaja maissa mitkä eivät halua pumpata öljyä yhtään nnopeampaa vaikka kulutus on jatkuvassa kasvussa.

10. Erasia

Erasia Member

Trophy Points:
    11
    Pienenä lisä huomatuksena.... esim ABC ostaa kaikki polttonestetuotteensa...yllätys yllätys....
    Nesteeltä.

11. rmCowboy

rmCowboy Regular member

Trophy Points:
    46
    Bensan hinnan-nousu on hyvä asia. Rikkaat ostaa, köyhät vaihtavat pyöriin/julkisiin ja säästävät luontoa. Toivottavasti hinta nousee vielä paljon!

12. kolmis

kolmis Regular member

Trophy Points:
    28
    tai sitten köyhät varastavat ja rikkaat maksavat, saa nähdä miten käy...
    kuitenkin jotkut jo nykyään näkyy harrastavan sitä kylmasemalla ilmaiseksi tankkaamista kun välillä on automaatit "rikkottu" niin että antaa bensaa ilmatteeks.

13. shnigi

shnigi Active member

Trophy Points:
    66
    Eikös bensan hintoja nosteta myös osin sen takia että julkista liikennettä alettaisiin käyttää enemmän ? Ekologia ensin

14. Kellopeli

Kellopeli Guest

Kukaan ei sano näin tosissaan?

15. P_p_ntori

P_p_ntori Member

Trophy Points:
    16

Itse ainakin tankkaan Konalan Neste Express kylmäasemalta. Siellä on omasta mielestäni ja iltalehden mielestä Helsingin halvin bensa.

16. teme565

teme565 Active member

Trophy Points:
    66
    Hiukan asiaan liittyen, tuossa viime kesänä sukulaismies tilasi itselleen 3000 litraa polttoöljyä (maatalouskäyttöön, pienimuotoista harrasteluviljelyä). Ihmettelimme, että miksi sitä piti tilata niin paljon, kun kulutus kuitenkin on ehkä joku 300-500 litraa vuodessa.
    Jostain syystä asia ei nyt enää kauheasti ihmetytä. Oli oikeastaan hiton fiksu veto tilata iso mälli kerrallaan, nythän tuo polttoöljyn hintakin on jo ihan törkeä.

Share This Page