Sigman objektiivit

Discussion in 'Digikamera ja valokuvaus -keskustelualue' started by Matti91, Oct 11, 2008.

1. Matti91

Matti91 Guest

Elikkä olen ostamassa (tilannut) Nikonin D80:n ja nytten mietin jo ulottuvamman lasin hankintaa. Valitsin siis kittilinssiksi tuon 18-135mm. Mitä mieltä olette Sigman 70-300mm F4-5.6 HSM APO DG HSM MACRO objektiivista.
    Voiko muiden kuin rungon valmistajan objektiivien kiinnittäminen runkoon vahingoittaa runkoa? Saako sigmalla hyviä teräviä kuvia, vai onko koko kapistus täysi susi?
    Kiitos neuvoista.

2. aba120

aba120 Regular member

Trophy Points:
    46
    Jos tossa sigman putkessa ei ole soviterengasta,niin muista
    ostaa se myös,että saat kiinnitettyä objektiivin kameraasi.

Soviterengas. Sigma <--> Nikon.

Kyllähän Sigma hyviä putkia valmistaa.

Last edited: Oct 12, 2008
  3. hentriz

hentriz Guest

Kyllä ainakin osan pitäisi olla hyviä. Esimerkiksi SIGMA 18-200/3.5-6.3 DC OS ion pärjännyt hyvin testeissä.
    Eikai se vahingoita runkoa, jos sen kiinittää oikeaoppisesti. Ja mitä minulle on sanottu objektiivesita, niin olen ymmärtänyt niin, että mitä pitempi rajausvara, sitä "epätasaisempi" on kuvien terävyys. En usko kuitenkaan, että olisi kokonaan susi. Joillain polttovälialueilla varmasti pehmenee, muttei edellenkään täysi Susi.

4. Matti91

Matti91 Guest

Elikkä pienellä budjetilla pelattaessa uskaltanen ko. objektiivin ostaa tai joululahjaksi pyytää? Vastaava nikkor ei kuitenkaan ole vaiihtoehto.

5. hentriz

hentriz Guest

Jollet kultasilmä ole, niin varmasti mukiin menevä. Huippulaatu tuskin on, mutta mitäpä tuolla rahalla voit odottaa? Hasselbladin optiikasta kuitenkaan kysy ei ole.
    Mutta tosiaan, antaa hyvin vastinetta rahalle. Tsekkaa www.objektiivi.info

Share This Page