Minulla on ollut käytössä normaali digiboxi,joka on toiminut hyvin (Topfield 6000).Nyt kun hommasin tallentavan digiboxin tuli ongelma.Digiboxin lähtiessä lataamaan eri kanavia muutaman sekunnin perästä televisioon tuli ilmoitus signaali heikko tai puuttuu kokonaan.Miten signaali ei toimi tallentavalla kun se toimii tallentamattomalla boxilla?
Ei tuo tallennusominaisuus vaadi sen voimakkaampaa signaalia. Tarkista, että antenni on kunnolla kytketty boksiin. Onhan uusikin boksi oikeaa tyyppiä, tilanteen mukaan C tai T eli kaapeli- tai antennimalli?
Boxi kaapelijärjestelmään soveltuva,Humax PVR 9200C.Antennijohdossa ei mitään vikaa ainakaan päällepäin näy.Ja heti kun vaihtaa vanhaan tallentamattomaan boxiin niin näkyy!Ajattelin itse jos kannattaisi ostaa signaalivahvistin.
En usko, että signaalinvahvistin tässä mitään auttaa. Kyllä kaapeliverkkoon kytketyn digiboksin täytyy toimia ilman lisävahvistimia. Itse toimisin näin: Palauttaisin laitteen tehdasasetukset, katkaisisin sitten virran ja irrottaisin verkkojohdonkin ainakin kymmenen sekunnin ajaksi. Sitten suorittaisin käyttöönottoasennuksen kaikki vaiheet uudelleen tarkalleen käyttöohjetta seuraten. Jos laite ei edelleenkään löydä kanavia, veisin sen takaisin liikkeeseen, koska se on ilmeisen viallinen.