...Siis oikiasti tämä menee mielenkiintoseksi.. baanna+bitlord

Discussion in 'Aloittelijoiden P2P-ongelmat' started by Malcowich, Dec 10, 2005.

1. Malcowich

Malcowich Guest

Eli ongelma on tämä: Laitoin opoy/dna 5/5M vdsl yhteyden kämpille....
    yhteys on todettu toimivaksi erilaisilla nettitesti ohjelmilla.
    **MUTTA Bitlordi tai bitcomet eivät suostu imuttamaan tavaraa pääasiallisesti kuin 10-30kt/s ...Imutus nousee välissä jopa yli 600kt/s, mutta nämä hetket ovat ohimeneviä ja valitettavan harvinaisia.
    Välissä nopeus pomppii siten, että se nouseee 300-600kt/s ja tippuu sitten nollaan, jonka jäleen yleensä on myös mese katkaissut yhteyden, joten mietin että käykö netti välissä poikki vai mitä vittua.
    **Myös "Can't connect tracker(plaplapla), waiting to retry..." on valitettavan yleinen ilmoitus kohdassa *trackerit
    onkohan vika asetuksissa.. pitäisikö max download säätää pienemmälle, vai olisiko vika mahdollisesti netti-liittymässä
    ...Jos joku muu on kohdannut ongelman ja sen ratkaissut..... APUA!!!!

2. Ylke

Ylke Regular member

Trophy Points:
    46
    Minkä värisenä ne torrentit tulee, periaatteessa yhteys on kunnossa jos väri vihreä. Netti voi tosiaan pätkiä, palvelun tarjoajasta voi olla kiinni.

3. Malcowich

Malcowich Guest

meinnaat sitä Laatikkoa jossa on semmonen x keskellä.... vihreä kait se on ....
    nyt se on lakannu sen pomputamisen... enää ei vaan lataus nopeus nouse
    Onko kellää tietoa että rajottaako baana p2p ohjelmia?

4. Malcowich

Malcowich Guest

ÖÖÖÖÖÖÖÖÖ.... elikkäs sen liitymän mukana tuli se ilmainen Cisco 575-LRE päätelaite. ..."laite on valmiiksi ohjelmoitu OPOY:n laajakaista palveluun" ....elikkäs hakkiin kokkeeksi tuon Azurin jossa sitten asetusten haun yhteudessä piti määritellä portit... jollin testinki sanoo Nat ongelmaaa joka portille.... ongelma on että mulla ei näy koneella minkään valtakunnan havaintoa siitä päätelaitteesta... oon lukenu että sen asetuksista pitäs sallia ne portit tai ipt tai jotaki mutta miten.... jolla kulla kokemuksia tästä kyseisestä "valmiiksi ohjelmoidusta päätelaitteesta" ...vai edelleen onko vika liittymässä??????

5. Enoxol

Enoxol Regular member

Trophy Points:
    26
    "Netti voi tosiaan pätkiä, palvelun tarjoajasta voi olla kiinni."

Eikös tuo anna sinulle Malcowich mitään mikä hälyttäisi? =)
    Luulisin, että ongelma ei netti yhteydessä ole vikana, mutta eihän sitä koskaan tiedä...
    Tuohon "nat" ongelmaan löytyy apua "haku"/"search", kirjota vaikka "nat" niin pitäisi tulla apuja... =)

Last edited: Dec 11, 2005
  6. Malcowich

Malcowich Guest

Elekää, ei näsäviisastelua ei.. mie on viikonlopun tapellu tämän kanssa ja oon kolomatta päivää kännissä... mie tahon valmiita vastauksia..... tai no saa vittuillakki.... mutta ei paljoa

7. HmTT

HmTT Regular member

Trophy Points:
    26
    Opoy priorisoi liikennettä oman verkkonsa ulkopuolelle. P2p-liikenteen prioriteetti on alin mahdollinen -> nopeudet ovat mitä ovat, käytännössä on [bold]hyvä[/bold] mikäli saa Opoy:n verkon ulkopuolelta ladattua yli 10kt/s nopeudella. Opoy:n verkon sisäpuolella data liikkuu käytännössä maksiminopeudella.

8. peex

peex Regular member

Trophy Points:
    26
    eikös tuo ole periaatteessa laitonta touhua? Tai eikai se ole, jos sopimusehdoissa noin sanotaan.. epäilen vaan. joku opoyn asiakas vois tarkistaa.

9. HmTT

HmTT Regular member

Trophy Points:
    26
    Enpä ainakaan itse tiedä pykälää, jossa liikenteen priorisointi kiellettäisiin. Hyvähän se toisaalta on, että "laitonta" verkonkäyttöä rajoitetaan. Jää kaistaa niille jotka sitä _oikeasti_ tarvitsevat.

10. peex

peex Regular member

Trophy Points:
    26
    niinpä. semmonen kyl pitäis olla. minä ainakin haluan maksaa siitä, että yhteys toimii täysillä joka suuntaan, eikä sillen miten operaattori haluaa sen toimivan.

11. Malcowich

Malcowich Guest

No höh... ottia tuota... siis opoy rajottaa -toden näköisesti- niitä etäyhteyksien lataus nopeuksia... eli rajottaako se niitä yksitellen, eli että jos on helevetin monta etäyhteyttä, niin kuitenkin sais yhteensä aikaseksi siedettävän vauhdin.... vai vain ylipäätänsä rajottaa etäyhteyksien yhteis nopeuden minun ip:lle ??????
    ...ainaki jonkun verran nousi tuo lataus nopeus, ku nostin tuota; "ladattaessa ip yhteyksien määrä" ...ei kö se ole joku ohjelmakin millä saa niitä moninkertaisia yhteyksiä samaan paikkaan... yritin ettiä, vaan en nyt löytänyt.... ...Ja mietin kyllä että jos tämä on oikiasti näin vaikiaa, niin kyllähän se on sopimus vaikka soneralla aikasen nopiasti...

12. Malcowich

Malcowich Guest

Oli näkkyy yön aikana vaihtunu ip.. -oli kone yön kiinni- Nyt aamulla bitlordi oli päälä vajaan tunnin, niin nyt nousi lataus nopeus yli 200kt/s, eka kerran pariin päivään... ja ainakin listan mukaan tavaraa tykittää ihan hyvin myös etäyhteyksistä.... ...saa nähä, kauanko tätä ihmettä taas kestää, mutta kerooko tämä info jollekki alan tuntialle jotaki mitä minä en nyt ymmärää... tai no minä en ymmärrä tästä enää mittään...

13. Malcowich

Malcowich Guest

joo, elikkä riemua riitti n 20 min. sitte kävim latausnopeudet nollilla ja ne on nyt jämähtäny tohon n. 40kt/s ...tälläkertaa netti ei tosin käynyt välissä poikki....... hmmm

14. peex

peex Regular member

Trophy Points:
    26
    Oletko koittanut mitään muuta clienttiä, kun bitcomettia tai bitlordia? Jos lataat public trakkereilta, kuten piratebaysta, niin noi sun latausnopeudet on ihan normaaleja.. Tasainen yli 100kt/s on jo pienoinen ihme.

15. HmTT

HmTT Regular member

Trophy Points:
    26
    Kertoo sitä, että clienttisi sattui saamaan yhteyden henkilöön (/clienttiin) joka sijaitsee opoy:n verkon sisäpuolella. Ts. Opoy:n priorisoinnit eivät ole haittona.

16. Malcowich

Malcowich Guest

"public trakkereilta, kuten piratebaysta" ...Eli siis, pitäs mennä jollekki torrent sivustolle, joka vaatii kirjautumisen vai???

17. dRD

dRD I hate titles Staff Member

Trophy Points:
    143
    Oulun Puhelin epävirallisten havaintojen mukaan "leikkaa" eli "sheippaa" ulkomaille tapahtuvan P2P-liikenteen muilta kuin kiinteää IP:tä käyttäviltä Baana-asiakkailtaan tuohon 10-30 kiloon sekunnissa, ihan sama oliko käytössä 256k karvalakkinopeus vai 10/10 VDSL. Nuo nopeuspiikit aika ajoin johtuvat siitä, että jotkut lähteet ovat OPOYn alueella, jolloin nopeus on se maksimi mitä kaista antaa myöden, mutta heti kun ko. seedit katoavat, nopeus tipahtaa taas tuohon sheipattuun nopeuteen. Nopeuden leikkaus tapahtuu, näin minulle on annettu ymmärtää, Kantaverkko Ysin verkossa, joka on siis Finnet-yhtiöiden kantaverkkoa ylläpitävä pulju.

Tämä siis täysin vahvistamatonta dataa, mutta kiinteään IP:hen 8/1:ni vuosi takaperin vaihtaneena, voin sanoa että nopeus nousi P2P:ssä mukavasti. Mikäänhän ei tietysti tarkoita sitä, etteikö OPOY pystyisi myös kiinteän IP:n asiakkailleen tuota sheippausta käyttämään.

Last edited: Dec 14, 2005
  18. spertti

spertti Active member

Trophy Points:
    66
    Muistelisin myös että tuossa jo vuosi takaperin suurin osa erään hubin käyttäjistä DC:ssä, jossa pyörin paljon kiroilivat noita OpOYn yhteyksiä. Niistä ei tullut kuin muutama kilotavu/s itselle päin. Kaipa se on sama toiseenkin suuntaan. Mutta siis tosiaan kyllä niissä joitain rajoituksia varmastikin on. Sori äärettömän epäselvä kirjoitukseni, mutta olen myös äärettömän väsynyt ja alankin tästä nukkumaan =)

19. Malcowich

Malcowich Guest

...hhmmmm ...no onko kukaan sitten kuullut tyytyväisestä opoyn asiakkaasta?? ...Mietin vaan, että jos, tai mitä todennäköisimmin KUN Alkaa internet palvelun tarjoajaa vaihtamaan, niin mikä liitymä ja kenen tarjoamana on todettu yleisesti hyväksi????

20. HmTT

HmTT Regular member

Trophy Points:
    26
    Opoy:llä on Oulun alueella paras hinta / nopeus-suhde. Mm. Kiinteistöliittymissä 33e/kk 5/5Mbps:n yhteys. Itse olen kohtuullisen tyytyväinen tähän yhteyteen. P2p-verkkojen toiminta ei hirveästi jaksa kiinnostaa. Mikäli jostain saisi saman nopeusluokan yhteyden yhtä halvalla, olisin varmasti kyllä jo vaihtanut. Muilla operaattoreilla tahtoo pelkkä 512/512kbps:n yhteys maksaa kuukaudessa jo sen 30e:a

Share This Page