Toivottavasti et tai jos olit se varas niin toivotaan, että oli kivaa uuden vuoden aattona sillä ensi jouluna se voi olla aika masentavaa...ja köyhää, kirjaimellisesti. http://uutiset.msn.hs.fi/kotimaa/ar...ljasti ilotulitevarkaat/1135242560746?ref=msn
Heh, melko typerää hommaa. Itse olin myymässä raketteja, ja lähistöllä olleeseen konttiin oli yritetty murtautua. Vartiointiliikkeen miehet oli tullut sopivasti paikalle ja rosvot olivat lähteneet juoksemaan karkuun jättäen pakettiauton siihen. Ei ollut vielä sisälle asti päässeet, mutta lukot oli rikkonut.
Eilen tuli mm. mielenkiintoinen dokumentti aiheesta FST -kanavalta. Siinä oli ilotulite tehdas syttynyt palamaan 300tonnia ruutia oli räjähtänyt. Ko. dokkarissa myös oli armeijan räjähdeasiantuntija joka selitti että ilotulitteet ovat siksi erittäin vaarallisia koska ne syttyvät helposti ja syttyessään yleensä ne räjähtävät... Dynamiittia ja muita räjähteitä voi hävittää polttamalla. Pisteet kotiin pojille fiksuudesta.
Ei kyllä mitään järjen jättiläisiä olleet. Olisivat joko a) jemmanneet ne johonkin ensi vuodeksi tai b) kipanneet metsään jossain syrjäkulmilla, niin that's it, mutta ei. Sankarit alkavat polttaa raketteja ja vielä ilmeisesti asutulla alueella, kun kerran sivulliset poliisin hälyttivät.
Joo no jos minä aikoisin hävittää loput ilotulitteet niin en niitä varmaan ensimmäisenä nuotioon heittäs... tunnetusti ilotiulitteet saattaa päästää vähän ääntä ja valoja ym efektejä syttyessään...