Minulla on onglema fujitsu-siemens pa 3553 läppärin kanssa. Läppäri kaatuili ja tuli sinistä ruutua jossa yleensä luki "bad pool header" tai jotain sinnepäin. Ajettelin kaatumisen johtuvan ylikuumenemista ja imuroin koneen. HWmonitor näytti cpu lämmöt jopa 80 astetetta myös imuroimisen jälkeen. Lieneekö liian korkealla. Epäilin myös virusta ja ajettelin asentaa windossin uudestaan. Asennus ei onnistu. Virhe tulee aina samassa kohdassa asennuksessa. Windows 7 asennuksessa virhe tulee osioinnin jälkeen kun se lataa expanding windows files ja xp asennuksessa tulee sininen ruutu alussa kun se lataa tiedostoja ja aina kun se lataa jotain ntfs tiedosto järjestelmä juttua. Olen Yrittänyt eri kovolla sekä sekä vaihdellut muisti kampoja. Olen myös vienyt läppärin pihalle jos ongelma johtus ylikuumenemisesta mutta ei auta. Biossiin olen laittanut alkuperäiset asetukset. Kone jämppäs myös komentokehotteella kun yritin kopioida tiedostoja talteen, ei heti mutta noin puolen tunnin kopioimisen jälkeen. Nyt ovat neuvot aika vähissä. Osaako joku auttaa? Onkohan emolevy rikki? Koneessa ei ole enää takuuta jäljellä.
Mulla on ollut tuossa jo seiska aiemmin. Ja xp asennuksessa myös tulee sininen ruutu. Komentokehote sentään toimii. Vaikka siinäkin tuli sininen ruutu noin puolen tunnin kopioimisen jälkeen. Ehkä se sitten kuumenee liikaa vaikka tuuletin pyörii?
No nyt sain 7 asennettua ja vika näyttäs sittenkin olevan muistikammoissa ja vieläpä molemmissa! Vaikka luulin jo testanneeni ne. XP asennus virhe ilmeissti johtui että kone ei tuo xp:tä ja luulin että se virhe johtui samasta asiasta kuin 7 asennuksessa. Nyt ei muutakuin kauppaan muistia hakemaan.