sisäänkirjautumis ongelma Suse 9.2

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by dafge, Apr 15, 2005.

  1. dafge

    dafge Regular member

    Joined:
    Mar 28, 2005
    Messages:
    263
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Aaarghh, eräänä kauniina päivänä kun käynnistin tietokoneeni ja Suse oli latautunut tuli ruudulle ilmoitus: GMKCMXXXIII login:
    Mitä tähän kuuluisi laittaa, kun nimeksi on syötetty muistaakseni välilyönti, joka ei tunnu toimivan. Salasanan tiedän myös mutta siihen ei pysty edes kirjoittamaan mitään. Kaikkea mitä itse osaan on jo koitettu. Tuo ilmoitus tulee siis ennen KDE:n latausta.
     
  2. Erkkimon

    Erkkimon Active member

    Joined:
    Jan 26, 2005
    Messages:
    1,164
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Eli kirjota usernameen: [välilyönti]
    ja passwordiin: salasana

    Älä häkelly siitä, ettei siihen tuu näkyviin mitää. Se kyllä rekisteröi sun kirjaimet. Se on vaa turvatoimi.

    Eli toi johtuu siitä, että oot saanu KDE:n katollee...

    Jos ei mee, nii kirjota usernameen: root
    ja passwordiin: rootin salasana

    Sitte kirjota yast ja lataile kdebase (muistaakseni) uudestaan. Jos ei vieläkää toimi nii uudestaa roottina inee, yast ja vaikka gnome. Jos ei käynnisty automaattisesti nii muistaakseni kirjautumisen jälkeen

    startx /usr/X11R6/bin/gnome

    nii pitäis gnomen aueta. Sitte voit taas on jotain saumoja saada KDE pystyyn...
     
  3. dafge

    dafge Regular member

    Joined:
    Mar 28, 2005
    Messages:
    263
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Elikkä nyt pääsin läpi ja yastiin saakka, mutta taas taisin kämmätä jotenkin. Mistä tuon KDE:n saa siis kuntoon, Yastissa tuli vaihtoehdot
    Software
    Hardware
    System
    Network Devices
    Network Services
    Security and Users
    ja Misc

    No mä valitsin softwaren ja sieltä install and remove softwares mutta sieltä ei tuntunut saavan. Koitin muutamaa muutakin mutta ei löytynyt. Mistä kohdasta tuon siis saa kuntoon ja miten.
    Tää olis melko kiireellinen sori vaan.
     
    Last edited: Apr 17, 2005
  4. dafge

    dafge Regular member

    Joined:
    Mar 28, 2005
    Messages:
    263
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Elikkä voisiko joku nyt selittää tarkalleen mitä pitäisi tehdä... Sain kirjauduttua sisään konsolissa rootilla, mutta sitten en enää osaakaan. Tämä olisi melko kiireellinen kun enää ei toimi windowskaan, sillä m$ on bannannut aktivation koodini, jota olen käyttänyt monta kertaa koska m$ on tehnyt pa**an käyttöjärjestelmän joka ei toimi.
     
  5. lunix

    lunix Regular member

    Joined:
    Jun 30, 2004
    Messages:
    773
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Mielikuvani on että et voi käyttää tyhjää merkkiä(välilyönti) käyttäjätunnuksena(toimii windowsissa mutta ei linuxissa, korjatkaa jos olen väärässä).
    Jos kerran pääset roottina kirjautumaan voit tehdä näin.

    yast -> Security and Users -> Edit and Create Users

    Tuosta näet kirjautumisnimen(voit vaihtaa myös salasanan tai luoda kokonaan uuden käyttäjän).
     

Share This Page