Aaarghh, eräänä kauniina päivänä kun käynnistin tietokoneeni ja Suse oli latautunut tuli ruudulle ilmoitus: GMKCMXXXIII login: Mitä tähän kuuluisi laittaa, kun nimeksi on syötetty muistaakseni välilyönti, joka ei tunnu toimivan. Salasanan tiedän myös mutta siihen ei pysty edes kirjoittamaan mitään. Kaikkea mitä itse osaan on jo koitettu. Tuo ilmoitus tulee siis ennen KDE:n latausta.
Eli kirjota usernameen: [välilyönti] ja passwordiin: salasana Älä häkelly siitä, ettei siihen tuu näkyviin mitää. Se kyllä rekisteröi sun kirjaimet. Se on vaa turvatoimi. Eli toi johtuu siitä, että oot saanu KDE:n katollee... Jos ei mee, nii kirjota usernameen: root ja passwordiin: rootin salasana Sitte kirjota yast ja lataile kdebase (muistaakseni) uudestaan. Jos ei vieläkää toimi nii uudestaa roottina inee, yast ja vaikka gnome. Jos ei käynnisty automaattisesti nii muistaakseni kirjautumisen jälkeen startx /usr/X11R6/bin/gnome nii pitäis gnomen aueta. Sitte voit taas on jotain saumoja saada KDE pystyyn...
Elikkä nyt pääsin läpi ja yastiin saakka, mutta taas taisin kämmätä jotenkin. Mistä tuon KDE:n saa siis kuntoon, Yastissa tuli vaihtoehdot Software Hardware System Network Devices Network Services Security and Users ja Misc No mä valitsin softwaren ja sieltä install and remove softwares mutta sieltä ei tuntunut saavan. Koitin muutamaa muutakin mutta ei löytynyt. Mistä kohdasta tuon siis saa kuntoon ja miten. Tää olis melko kiireellinen sori vaan.
Elikkä voisiko joku nyt selittää tarkalleen mitä pitäisi tehdä... Sain kirjauduttua sisään konsolissa rootilla, mutta sitten en enää osaakaan. Tämä olisi melko kiireellinen kun enää ei toimi windowskaan, sillä m$ on bannannut aktivation koodini, jota olen käyttänyt monta kertaa koska m$ on tehnyt pa**an käyttöjärjestelmän joka ei toimi.
Mielikuvani on että et voi käyttää tyhjää merkkiä(välilyönti) käyttäjätunnuksena(toimii windowsissa mutta ei linuxissa, korjatkaa jos olen väärässä). Jos kerran pääset roottina kirjautumaan voit tehdä näin. yast -> Security and Users -> Edit and Create Users Tuosta näet kirjautumisnimen(voit vaihtaa myös salasanan tai luoda kokonaan uuden käyttäjän).