SiS näytönohjain + TvOut

Discussion in 'TV-out -ongelmat ja -keskustelu' started by Adio, May 27, 2006.

1. Adio

Adio Guest

Moi!
    Eli siis miten saa TV-out liitännän toimimaan SiS näytönohjaimella?
    Olen kokeillut Vaikka millä liitännöillä mutta ei toimi TV-out... Olen saanut 3,5mm stereopulgi+S-video --> Scart johdolla mutta silloin näkyy vain värittömänä. Millä piuhoilla saisin värit näkymään TV:ssä
    P.S: TV:ssä ei oleet- eikä takapaneelissa mitään audi- tai videoliitäntöjä.

2. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    SiS ohjauspaneelista varmasti valittu PAL tila ja tuo TV:n SCART liitäntä tukee varmasti S-videota?

3. Adio

Adio Guest

On Pal tila valittu. Epäilen itsekkin että tv ei tue S-videota, kun vähän vanhempaa kaliiperiä on. Mutta kokeilin sitten laittaa koneen S-video paikkaan S-video --> Komposiitti video (naaras) ja tästä sitten komposiitti videopiuhalla TV:n scart paikkaan (videopiuhan ja TV:n scart reiän välissä minulla on sellainen välikappale mihin olen laittanut videopiuhan ja valinnut suunnaksi IN. Ja TV:ssä on vain yksi AV kanava, joten se ei siitä johdu. Jos tähän pulmaan jotain apua saisin niin olisin todella kiitollinen!

4. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Tuon S-video -> komposiitti piuhan/adapterin voi tehdä kahdella eri tavalla ja toisella noista ei värit näy ellei SiS ohjauspaneelista saa pakotettua ulostuloa komposiitiksi.

5. Makumix

Makumix Member

Trophy Points:
    11
    Itellä sama onglma SiS:n näyttöpiirin kans(m760). En siis saa tota lähtöä vaihdettau komposiittisignaaliksi. Tuntuu olevan mahdotonta. Ei ainakaa muutaman tunnin googlettamisella löytynyt tietoa. Pitää vissii käyä ostaa kaupasta s-videopiuha.

6. Adio

Adio Guest

Joo en itekkään ole löytänyt googlella mitään apua, enkä myöslään löydä näytönohjaimen asetuksista tuota s-video --> komposiitti kohtaa. Vielä kun minulla on käytössä hieman vanhempi TV, missä ei ole S-video tukea niin ei tuo s-video piuha auta mitään. Mutta toivottavasti joku minua viisaampi osaa neuvoa että miten saan värit näkymään. Ja värit näkyvät samassa TV:ssä ihan hyvin omalla pöytäkoneella, missä ATIn näytönohjain mutta tuolla kannettavan SiS:n näytönohjaimella ei näy värit.

7. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Onko tuossa ATI:n kortissa S-video ulostulo ja jos on niin muunnatko sen komposiitiksi millä adapterilla?

8. Adio

Adio Guest

@ Agent_007: Joo siis tossa ATI:n kortissa on S-video ulostulo ja muutan sen näytönohjaimen mukana tulleella 7-pinninen s-video --> komposiitti (naaras). Mutta mitenköhän tuohon telkkariin saisi värit myös silloin kun yhdistän kannettavan (jossa SiS:n näytönohjain) telkkariin? :S

9. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143

Share This Page