Olen sitten selaimella tai jossain kansiossa niin sivun/kansion alaspäin vieritys tökkii, eli siihen tulee "porras". Mitä pitää tehdä? Onko olemassa asetus josta tämän voi vaihtaa vai täytyykö näyttikselle heittää jokin ajuri?
Tapahtuuko tämä pelkästään hiiren rullalla scrollatessa vai myös selaimen/kansion sivuilla olevaa vierityspalkkia käytettäessä?
Joo, sun kone kaipaa näyttiksen ajuria jotta se toimii. Mulla oli sama vika kun asensin windowsin uusiks (Uuteen koneeseen) ja sen näyttiksenä: ATI Radeon Xpress 200. Mun (vanhalla koneella) XP ei tunnista ollenkaan näyttiksen D3D-ominaisuutta, eikä siihen saa ajuria joten se porrastaa koko ajan. Vanhan koneen näyttis: ATI Rage II+PCI. Tuolla (mbnetin) ajuriapajalla (muka) olisi Rage II+PCI ajuri, niinkuin onkin mutta vanha koneeni valittaa että "tämä ei ole yhteensopiva näytönohjaimesi/ohjaimiesi kanssa" joten jos sulla on Rage II+PCI niin ajuria ei siihen löydy. Mutta jos sulla on joku muu niin eikun vaan ajuria etsimään, tässä linkki ajuriapajalle.
Vieläpä yksi tyhmä kysymys: Mistä näen mikä näyttis koneessa on, kun en muista enää kyseistä mallia? Kiitos!
Kokeile työpöydällä oikea klik->ominaisuudet->asetukset, jos et näe tuolta voit ladata sisoftware sandran sillä näet koneen sisuksia Sisoft sandran saat tästä. EDIT: Toi sandra käy vain 2000, xp ja vista käyttöjärjestelmille, aikaisempia se ei tue. Mutta jos sulla on 98,Me jne... voit etsiä jostakin vanhempia versioita.