Olisin ettimässä 2xNvidia 480 gtx tai 1xEVGA 550 ti näytönohjaimia mieluiten käytettyjä ja toimivia. Olen "Ehostamassa" vanhaa servu konetta pelikäyttöön, mutta näyttis on vain ongelma koska noita näyttiksiä ei myydä suomessa. Eikä ole järkeä ostaa uutena jostain kiinasta koska ovat vanhoja mietin onko kenelläkään vastaavia kortteja? Mieluiten Nvidia 400 sarjan 500 sarjan näyttiksiä tarkoitus olisi laittaa tosiaan 2-Sli Emo ASUS Z8NA-D6C Dual LGA 1366 Intel 5500 ATX Dual Intel Xeon Prossut Intel 2xXeon® Processor X5570 Muistit 12 gb 6x2 gb corsair 1600mhz Poweri on joku vanha teollisuus jätti 1kw
Miksi juuri Nvidia? Miksi on pakko olla SLI? Miksi on pakko olla GTX400/500-sarjalainen? Miten raskaaseen pelikäyttöön kone tulee?` Itse ottaisin yhden GTX660ti/GTX670/680 riippuen siitä miten paljon tehoa haetaan (tai HD7950/70 jos AMDkin kelpaa).
Kaks näyttistä pitää miehekästä örinää, refucooleri parempi ofc. Ja onhan se muutenki leuhkan näkönen, saa kaverit kattella. "mulla on kaks 550ti slissä" Kaverit taivastelee kuinka on leso jätkä. Pelit tosin pyörii ihan paskasti, sivuseikka.
pieni puolustus SLI:tä kohtaan. Itse laitoin SLI kortit koska oli jo yksi 570, ja käytettynä maksoin 150e toisesta, mikä on mielestäni hyvä €/teho suhde. Mikä minun osaltani oli viisasta, kun peli tehoa halusi halvalla. Yksikään peli ei ole bugannut tai antanut huonoa fpssää. Pointtina, jos sinulla on jo yksi kortti ja SLI valmius, osta pois toinen kortti. Jos sinulla ei ole korttia vielä, älä osta slitä, osta yksi hyvä kortti, ja heitä rinnalle toinen joskus jos siltä tuntuu. Mutta Peku kyllä ihan oikeeseen suuntaan haki, vähän nyt haiskahtaa siltä että jostain lähteny kipinä siihen, että kun on multi-gpu kannen alla, kasvaa se pippeli sentin pari.
Osta mielummin käytettynä (varmaan halvimmillaan 100€ kieppeillä) HD6950 2Gb malli jossa bios switch, flässää korttiin hd6970:n bios. Siinä on jo potkua enemmän kuin tuossa 550ti sli:ssä. Tai sitten suoraan joku näistä aiemmin ehotetuista eli GTX660/660ti/670/680 tai HD7850/7870/7950/7970.
Ainut ongelma on että EvGa Nvidia 550 ti on jo kaapissa. ja rahaa ei ole koska opiskelen vielä Ei ole rahnaa 600 sarjaan ja en osta 650 koska se ei vaan kannata, mietin että jos jollain on kaapin pohjalla joku noista. Tosin ei ATI ole paha vaihtoehto mutta se on se perinteinen Intel=Nvidia AMD=ATI, Mielenvika joka tässä kait on vaan päällä. Mutta jos ATI näyttiksiä löytyy saa ehdotella tarkoitus olisi oikeasti ostaa käytetty ja toimiva. Sen verran rakentajan vikaa löytyy että joka tapauksessa laitan uudet tahnat Coolerin.