osaisikos joku kertoa minkä takia ä ja ö-t puuttuvat kun katson leffaa miniläppärin kautta? ne on korvattu kaikki _ merkillä esim. MIT__N kiitos jo etukäteen
En oo kyseistä ohjelmaa pitkiin aikoihin käyttänyt. Mutta voiskohan olla että käytössä joku fontti jossa ei ole ä ja ö kirjaimia? Jostain asetuksista varmaan voi vaihtaa...
Kerropa vain rohkeasti, mistä miniläppäristä ja sen käyttöjärjestelmästä on kysymys. Lisäksi voisit paljastaa, millä softalla leffoja katsot.
nii elikkä on asus Eee PC 4G ja SMPlayerillä koitin leffoja kattella linuxilla´... näin ekan kerran elämässäni linuxin käyttiksen ni pikkasen pihalla
http://fin.afterdawn.com/laitteet/laitteen_tiedot.cfm/4963/asus_eee_pc_4g_surf Tuokos laite on kyseessä? Ei tosin kerro minulle, mikä Linux-jakelu olisi kyseessä? Aika "alitehoinen" jokatapauksessa, mutta kyllä silläkin varmasti jokin leffa näkyisi (ja näkyykin ilman ääkkösiä ) Yleensä Linux-jakeluissa hakemistosta /etc löytyy jokin version tiedosto, joka kertoo, mistä jakelusta on kyse. Myös komento uname -a kertoisi kernel-version, josta voisi hyvinkin arvailla itse jakelun ja jakeluversion.
Mulla on myös tuo laite (Asus Eee PC 4G Surf)ja muuten mukava peli mutta tosiaan nuo tekstitykset (ä ja ö) eivät näy minullakaan. Milläköhän ihmeellä ne saisi näkymään?
Laita merkistökoodaus soittimesta kuntoon. komento Code: file tekstitystiedosto voi kertoa tiedoston koodauksen.