Sonera 3g paska?

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by jkksaikkonen, Nov 24, 2011.

  1. jkksaikkonen

    jkksaikkonen Member

    Joined:
    Sep 30, 2010
    Messages:
    83
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Morjens

    Eli mulla on puhelimessa mobiililaajakaista soneralta maximi nopeudella, mutta nopeus on yleensä jotain 50-120kbs. Joskus keskellä yötä nopeus on 2 kertaa yltänyt 1megan lukemiin, eli olen todella pettynyt. Käytän puhelinta Keuruulla jonka pitäisi olla hyvin kuuluvaa aluetta ja tuoreimmissa soneran uutissa oli, että tukiasemia on hiljattain lisätty keuruun alueella. Tutuilla on elisalta vastaava liittymä ja nopeus on 2-4 megan luokkaa aina

    Eli onko sonera ihan paskaa vai voiko hitaus johtua jostain mun puhelimen paskasta 3g vastaanottimesta yms? Puhelimena on huawei ideos 5x
     
  2. Datanen

    Datanen Guest

    Joined:
    Sep 21, 2010
    Messages:
    5,322
    Likes Received:
    68
    Trophy Points:
    108
    Luulisin, että vika on liittymässä... Minulla Saunalahti on toiminut aina mallikkaasti..
     
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Joined:
    Sep 10, 2008
    Messages:
    9,156
    Likes Received:
    1,219
    Trophy Points:
    243
    Vika voi hyvinkin olla Soneran verkon kapasiteetissa. Minulla käyttäytyi Soneran nettitukku samalla tavalla muutamalla paikkakunnalla. Vaikka umts-yhteys syntyi hyvällä signaalilla, nopeus oli aivan onneton, paitsi satunnaisesti yöllä. Vika ei siis ollut 3g-yhteydessä, vaan ilmeisen ylikuormitetussa verkossa, jossa dataliikenne jää toiselle sijalle. Liittymä oli koekäytössä, joten palautin tikun ja irtisanoin liittymän kesken koeajan. Tästä on pari vuotta aikaa, joten nykytilanteesta en osaa sanoa.
     
  4. rick79

    rick79 Senior member

    Joined:
    Feb 15, 2009
    Messages:
    5,125
    Likes Received:
    547
    Trophy Points:
    193
    Ota yhteyttä Soneralle, tuossa tapauksessa sun kuuluu saada vähintäänkin alennusta koska sulle on myyty pavelu joka ei toimi niinkuin pitäisi.
     

Share This Page