Sonera ADSL

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by Vivo, Jul 7, 2003.

1. Vivo

Vivo Regular member

Trophy Points:
    26
    Vähän aikaa sitten tuli soneralta tietoa että kaikki adsl liittymät tietyn alueen sisällä nousee yhden pykälän ylöspäin heinäkuun aikana... Haluaisin tietää että onko täällä vielä kenelläkään nopeus muuttunut parempaan suuntaan, kun sieltä soneralta ei ole tullut mitään informaatiota koska sen pitäisi tapahtua.

2. mika

mika Moderator Staff Member

Trophy Points:
    116
    ei o vieläkää mitää ilmotusta tullu, liikkees kävin kysymäs asiasta ja sanottii et elokuun lopulla viimeistään nousee...

3. Vivo

Vivo Regular member

Trophy Points:
    26
    ei sitä jaksais odottaa niin pitkään...
    täytyy vain toivoa että on hyvä tuuri, eikä tarvitse odotella sitä nopeuden muutosta

4. NeFer

NeFer Active member

Trophy Points:
    66
    Mitä mulla on tietoa asiasta niin uusille asiakkaille jo heinäkuussa alkaen 512 ja vanhojen asiakkaiden 256 nousee elokuun aikana--> 512

5. RayGun

RayGun Member

Trophy Points:
    11
    Mulla tuplaantu downstream viime viikolla 512/512 = > 1024/512 ;)

6. Vivo

Vivo Regular member

Trophy Points:
    26
    olis mukava tietää missä järjestyksessä ne parantelevat niitä yhteyksiä, onko se asuinpaikka, vai... ei sinne Soneralle kumminkaan viitsisi ruveta soittelemaan.

7. kuqu

kuqu Regular member

Trophy Points:
    26
    Kyllä sinne Soneralle voi soittaa, mut ovat ainaskin toistaiseksi pitäneet vielä ässät hihassa, eivät ole ottaneet mitään kantaa. Ainoastaan että nopeudet tuplaantuu elokuun loppuun mennessä! Ei oo mulla ainaskaan vielä nopeus muuttunu 256 -> 512!

Kait se nopeuden muutos sit heti paukahtaa tuohon ADSL diagnostic toolsiin? Ettei katsos mene päivääkään sit hukkaan kun nettiyhteys nopeutuu vai mitä sanoo RayGun? Ilmoittiko sulle vielä Sonera henkilökohtaisesti, että nopeus on nyt tuplattu? :)

8. mika

Trophy Points:
    116
    jaahas, asiakaspalveluun soitin ja sanottiin että tuo nopeuden tuplaus on asuinpaikastasi kiinni eli ei tuplaannu ihan joka kylässä

niin, ja aikaa eivät osanneet sanoa, koska se tuplaantuu muuallakin...

9. Vivo

Vivo Regular member

Trophy Points:
    26
    RayGun, mua kiinnostaa sama asia, ilmoitettiinko siitä erikseen vai oliko se vain noussut itsestään? ja sitten missä päin suomea se on jo muuttunut nopeammaksi?

10. Supo

Supo Regular member

Trophy Points:
    26
    Se nousee automaattisesti,ei tule ilmoitusta.Pitää vain odottaa.Elisa nostaa tässä kuussa kaikki nopeudet.

11. AvenZer

AvenZer Member

Trophy Points:
    16
    Mulle on ainaki tullu ilmoitus tästä mutta nopeus ei ole vieläkään noussut kuulemma helsingissä pitäisi olla jo.

Se taitaa mennä aakkosjärjestyksessä (sukunimen perusteella koska) kaveri sain perjantaina 512-> 1mb/512. Mun pitäis saata vermaanki tällä viikolla se :)

Last edited: Jul 14, 2003
  12. Fidelaar

Fidelaar Regular member

Trophy Points:
    26
    ensimmäisen kerran annan soneralle applauset.
    tänne keskihämeen maaseudulle ovat myös jo pari viikkoa sitten nostaneet kaistan. eikä taida sukunimien mukaan mennä tai jos menee, sit alkavat listan lopusta.

13. arves

arves Regular member

Trophy Points:
    26
    Porvoossa tuplaus tapahtui jo heinäkuun alkuvaiheessa...

14. Beaver

Beaver Regular member

Trophy Points:
    26
    Minun liittymän nopeuden Sonera lupasi puolittaa ja veloittaa saman kuukausimaksun kuin tähänkin asti. Vielä ei ole nopeudet tippuneet, mutta katsotaan nyt. Se on niin helppoa, kun keksii vaan uuden liittymän nimen ja siirtää asiakkaat sen piiriin samaan hintaan tai vaihtoehtoisesti korkeampaan, kuin mitä vanha oli. Aluksi asiakkaita houkutellaan kohtuullisen edullisella sopimuksella, mutta kun alkaa olla asiakkaita liikaakin,niin voidaan tehdä näin ja ottaa eurot parempaan talteen.

15. Jemppoz

Jemppoz Guest

16. kuqu

kuqu Regular member

Trophy Points:
    26
    Ai niin, en muistanu kertoilla, et mulla tuplaantu kans nopeus tossa oisko parisen viikkoa sitten! :)

Yhdesti vaan kun starttailin konetta paukahti diagnostic toolsiin uus nopeus 512/512. Olen ollut todella tyytyväinen.

Laskutuksessa ilmeni vaan Soneran puolelta sekoilua! Sain heinäkuulta vielä niinkus Soneraplazan puolelta laskun+sit heti seuraavana päivänä tuli se oikea 48€ lasku. Ensimmäinen lasku oli aiheeton!

Nythän Sonera viimein yhtenäisti laskutustaan+siirtyi yhden laskun järjestelmään, mikä on enemmän kuin järkevää asiakkaan+asiakaspalvelunkin kannalta! Sekaannus oli aiheutunut varmaankin tuosta liittymän nostosta+yhteen laskuun siirtymisestä. Onneksi satuin huomaamaan asian, koska meikällä laskut suoraveloituksessa, eikä niitä aina tule tarkoin tutkiskeltua!

Soitin heti kimpaantuneena Soneran asiakaspalveluun+siellä ihmettelivät asiaa+myönsivät erheen!! +Pistivät mulle Soneran t-paidan postiin, hehee. No, meikä oli ihan tyytyväinen :) Et helpolla pääsivät tällä kertaa :/ Oliko kellään muulla ongelmia heinäkuun laskutuksessa? En varmasti ollut ainoa!!

Jep, Soneran paidasta meikän nyt tuol radalla ens viikonloppuna tunnistaa :D Edessä lukee: Kiitos hyvää. + hihas Sonera ja niskalapussa Made in Bangladesh :D

17. mika

Trophy Points:
    116
    vai että made in bangladesh :eek:)

...ei perhana o vieläkään noussu, edelleen 256/256

18. kuqu

kuqu Regular member

Trophy Points:
    26
    Hei, ootteko onnelliset Afterdawn paidan omistajat kurkanneet niskalappuun/kutistuko pesussa :eek:)

19. mika

Trophy Points:
    116
    häh?? joku väliaikakysymys vai?
    no kattoinpa kumminkin ja iha normaalilta näyttää :)

20. Jaanz

Jaanz Regular member

Trophy Points:
    26
    Pomppas heinäkuun kahden ensimmäisen viikon aikana kun olin kokonaan poissa "maisemista", mukava ylläri maalta palatessa.
    Paikkana siis Vantaa. (länsi)

Last edited: Aug 5, 2003

Share This Page