Sonera Netti Zyxel Netti Pätkii ADSL valo palaa

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Fulca87, Apr 27, 2010.

  1. Fulca87

    Fulca87 Member

    Joined:
    Jun 22, 2004
    Messages:
    86
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Hei

    Modeemi Merkki ja Malli
    Zyxel P-660HW-D1
    -On routing tilassa.
    -Modeemin Palomuuri on pois päältä.
    -On pistetty uusi salasana.

    Ongelma

    Ongelmani on se, että ei netti toimi kunnolla.
    Netti pätkii ja menee kiinni ihan yhtäkkiä.
    No miten vika korjataan, otetaan netti johto seinästä irti ja odotellaan hetken aikaa, että lähtee modeemista ADSL ja INTERNET valo pois ja pistetään takaisin sitten ja odotellaan hetki pieni, niin alkaa netti toimimaan.
    Ja sitten hetken päästä taas menee netti kiinni ja taas sama homma.

    No miten tämä näkyy Modeemissa.
    Kaikki valot palavat ihan normaalisti. Että eivät sammu. Tietenkään ei internet valo vilku, ei vilku mikään.


    Olen Kuopiosta ja täällä oli nytten viikon verran Soneralla vikaa ja nytten ne sanoo, että on korjattu koko ongelma, että ei pitäisi olla enään mitään vikaa heidän verkossa.
    Elikkä onko vika sitten minun modeemissa.
    -Modeemi on resetoitu.
    -Päivitetty uusi firmware.

    Voisitteko auttaa minua, koska minulla räjähtää pää.
    Pitääkö Modeemia alkaa minun rässämään tehdä jotain asetuksia tai jotain.
    Vai onko se vika tuolla Soneran päässä vieläkin, vaikka niin sanovat.

    Ja jos joku sanoo mikä on ARP. Niin olisko vika siinä ja miten sen voi muuttaa.
    Tässä on lisää aiheesta Telewell.fi sivuilta. Että olisiko vika tuossa.



    Kysykää lisää jos on kysyttävää.
    Modeemissa on
    PCI/VCI
    0/30 ja Pistän "YES" sinne advanced juttuun, mutta sitten menen muutosten jälkeen sinne, niin sitten ei olekkaan enään YES, vaan NO. Onko se YES päällä, vai eikö se anna antaa vaihtaa tai jotain.

    Modeemissa ei pitäisi mitään vikaa olla. Koska vika alkoi sen jälkeen kun sonera teki jotain ja sitten minä itse värkkäilin, että resetoin ja semmoista, mutta en mitään isompia muutoksia tehnyt nettiin.
    Sonera ei tiedä mitään ja se on piste.

    Kiitos
     
  2. Korroosio

    Korroosio Member

    Joined:
    Oct 23, 2008
    Messages:
    83
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Silloin kun yhteys on poikki, niin pääseekö modeemin hallintaan käsiksi? Siis ENNEN johtojen irroittelua.

    Jos hallintaan pääsee, niin näkyykö siellä IP-osoitetta kohdassa
    Maintenance -> System Status -> WAN Information

    ARP:ia käytettään mac-osoitteiden ja ip-osoitteiden "liittämiseen" toisiinsa (noin suurinpiirtein). Et pysty tähän asiaan vaikuttamaan.
     
  3. Fulca87

    Fulca87 Member

    Joined:
    Jun 22, 2004
    Messages:
    86
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    juuh, siellä näkyypi WAN INFORMATION tiedot.
    Ja pääsen ihan helposti modeemiin sisälle.
     
  4. muppis

    muppis Regular member

    Joined:
    Jul 12, 2007
    Messages:
    224
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    28
    Oletko kokeillut, että toimiiko jollain toisella adsl -modeemilla ongelmitta? Itselläni on noita P-660HW -malleja tullut enemmän rikkinäisinä vastaan kuin ehjinä.
     
  5. moi69

    moi69 Member

    Joined:
    Mar 9, 2010
    Messages:
    36
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Itsekkin asun kuopiossa ja sama ongelma oli , laita se netti levy vai mikä nyt onkaan ja asenna ne jutut mitkä tulee , kaikilla tutuillanikin on lagittanut soneran netti.
     
  6. kekri76

    kekri76 Member

    Joined:
    Oct 20, 2005
    Messages:
    40
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Mutta kertokaapa miten se levyn asentaminen onnistuu ku ilmoittaa koko ajan ettei internetyhteys toimi vaikka koko ajan netti toimii???
    mulla itellä ei pala tuon internet yhetyden valo ainoastaan DSL palaa WLAN kytkin pois koska en tartte sitä nyt.
    Mutta miten ihmeessä saan tuon sillatun yhteyden pois päältä kokeilin asentaa tämän päivityksen http://support.zyxel.fi/P660HW-D1/P-660HW-D1_340AGL9C0_033_NATFW_v.2.3.exe
    että saisin reitittävän yhteyden, mutta eihän se onnistu ku ilmoittaa koko ajan että internet yhteys ei toimmi tai johto viallinen?? mutta jos mun yhteys ei toimi miten hemmetti mää voin täällä foorumilla olla ku nettiyhteys ei kerta toimi!! E ymmärrä

    niin ja kokeilin jo sitä vaihtoehtoa että poistin palomuurin päältä sekä comondosta että zyxel mallista
    niin itellä tuo ihan sama saakelin zyxel 660HW-D1 ADSL2
     
    Last edited: May 1, 2010
  7. pekzi

    pekzi Member

    Joined:
    Jan 23, 2006
    Messages:
    28
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Resetoi se modeemi ennen päivitystä. Salasanan pitää olla oletusasetuksella (1234)
    Tämän jälkeen aja toi päivitys niin, että komodo ei ole päällä. Modeemin palomuuri ei tohon vaikuta.
     
  8. TokaL

    TokaL Member

    Joined:
    Dec 13, 2009
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Itselläni täysin sama ongelma, jonka kanssa Fulca87 on painiskellut.

    Löysitkö Fulca ongelmaan ratkaisun? Osaako joku auttoo ongelman ratkaisussa?
     

Share This Page