Soneran kaapeli 24/2 hidastelee järkyttävästi

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Arathus, Feb 24, 2008.

  1. Arathus

    Arathus Member

    Joined:
    Oct 18, 2006
    Messages:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Tervehdys,

    Minulla on siis laajakaista-kaapeli ja ongelma on lähinnä se, että arkisin, kun kello räpsähtää 17.00 nopeudet laskee tolkuttoman hitaiksi. Siirtonopeus funetin paketeilla on huonoimmillaan ollut jopa alle 50kt/s. Aamuisin ja yöllä yhteys pelaa moitteettomasti ainakin welhon sisäisessä verkossa tehtyjen testien perusteella.

    Kyselisinkin tässä nyt lähinnä, että onko sellaista ohjelmaa joka "kyttäisi" yhteyttä jatkuvasti ja siitä saisi tulostettua todistuksen, jonka voisin kiikuttaa soneralle ja ehkä saada tuntuvaa helpotusta ADSL liittymän vaihtoon.

    Olen ollut asiasta yhteydessä useasti palveluntarjoajalle ja on meillä kotona käynyt ammattilainenkin yhteyttä vilkaisemassa, mutta kukaan ei tiedä mistä moinen voi johtua. Yksi asia on tietysti yksinkertaisesti se, että kun ihmiset paljon käyttää nettiä, niin kapasiteetti ei yksinkertaisesti riitä täysiin nopeuksiin.

    Omaan thompsonin kaapelimodeemin ja win xp sp2 on käyttiksenä. Jos joku osaisi kertoa jonkun helpomman tavan kuin vaihtaa ADSL:ään niin olisin erittäin kiitollinen, mutta tosiaan lähinnä "kyttäys"-ohjelmaa tässä kyselisin.

    Tutkin pitkät tovit foorumia, mutten löytänyt yhtään vastaavaa aihetta.

    Kiitoksia jo etukäteen.
     
  2. temzu

    temzu Member

    Joined:
    Jul 29, 2004
    Messages:
    13
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Samanlaisen ongelman kanssa painin, eli soneran kaapeli 24/2 hidastelee järkyttävästi. En itse ole kyllä pannut merkille mitään erityisiä kellon aikoja tuohon hidasteluun. Täytyypä tarkailla asiaa.

    Itselläni on lähetys nopeus suurempi kuin vastaanotto nopeus kun liittymä hidastelee. Ficoran sivuilta ladattavan Teliasonera nettimittarin mukaan vastaanotto nopeus keskiarvo oli 383kbit/s ja lähetys oli 848kbit/s. Olen käsittänyt että vastaanotto arvojen pitäisi olla tällaisella liittymällä vähintään yli 10000kbit/s kun maximi on noin 24000kbit/s ja nämä siis bittejä ei tavuja. Ja tämä siis hyvinkäällä

    Olivat Soneran teknisessä tuessakin ihmeissään asiasta, totesivat vain että modeemi vastaa hitaasti ja jotain on vialla. Ehkäpä minun modeemissani, käskivät siis kokeilla toista modeemia, ennenkuin asentaja tulle katsastamaan linjoja.
     

Share This Page