Soneran langattoman netin MAC- ja IP-osoitteen vaihto ongelma?

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by GoodbooG, Feb 7, 2010.

1. GoodbooG

GoodbooG Member

Trophy Points:
    11
    eli miulla on soneran langaton netti ja haluisin vaihtaa IP ja tiedän että se vaatii MAC-vaihto ohjeet. Olen kyllä lukenut edellisiä aiheita, mutta homma tyssää siihen että minulla ei lue lisäasetuksissa "network" olen testannut tätä "Locally Administered MAC Address" ja kun laitan siihen omasta päästä keksityn arvon(säilytän ekan termin) ,netti käynnistyy uudestaan mutta IP säily. Sen jälkeen menin cmd ja kirjotin ipconfig-all ja huomasin ettei fyysinen osoite ollut muuttunut. : /

Olen myös kokeillut
    verkkoyhteydet -> langaton verkkoyhteys -> välilehti(yleiset)
    -> tämä yhteys käyttää seuraavia: (listasta) internet protokolla (TCP/IP) siinä saa valita hakeeko IP:n automaattisesti vaiko manuaalisesti. Näpyttelen siihen satunnaisen IP-osoitteen paitsi pidän alkua 192.168... ja aliverkon peitteeseen 255.255.255.0 ja oletuskäytävään saman kuin pistämääni IP-osoitteeseen.
    Netti käynnistyy uudelleen IP-osoite muuttuu, mutta netissä näkyvä IP on sama : /

2. Dreamlore

Dreamlore Regular member

Trophy Points:
    46
    Tiedätkö nyt ollenkaan mitä edes olet tekemässä?

IP:n vaihto onnistuu ihan ipconfig /release - ipconfig /renew komennoilla. Sisäverkon osoitetta nyt on melkoisen turha lähteä sörkkimään.

Ja miksi MAC-osoite pitäisi vaihtaa?

3. GoodbooG

GoodbooG Member

Trophy Points:
    11
    ei tuo komento sitä IP-osoitetta vaihda saan aina sen saman.
    ja mitä nyt olen lukenut edellisistä aiheista niin niissä kerrotaan että IP-osoite on jotenkin yhteydessä MAC-osoitteeseen. Eli pitäisi vaihtaa MAC ekana ja sitten IP, vai onko minua huijattu ?

4. IlmoPJ

IlmoPJ Moderator Staff Member

Trophy Points:
    193
    Sisäisen verkon IP:tä voit vaihtaa, mutta ulkoisen IP:n vaihtoa et ilman ISP-tarjoajan apua voi vaihtaa.

5. GoodbooG

GoodbooG Member

Trophy Points:
    11
    ihan pakko kysyä, jos tulee IP banaanit tuleeko se sisäiseen vaiko ulkoiseen IP:seen.

6. Dreamlore

Dreamlore Regular member

Trophy Points:
    46
    Saat kaksi arvausta. Jos nyt tosiaan tietäisit mitä oikein touhuat, niin osaisit jo arvata että se sisäverkonosoite (joka ei - yllätys, yllätys - näy ulospäin) on se jota ei voi bannata.

7. GoodbooG

GoodbooG Member

Trophy Points:
    11
    löytyykö sitten semmoisia "toimivia" ohjelmia, jotka voisi peittää ulkoisen IP:n pelissä?
    Tai onnistuuko se mitenkään proxyllä mahdollista?

8. Dreamlore

Dreamlore Regular member

Trophy Points:
    46
    Hohhoijaa, kaveri on nyt pihalla kuin lumiukko.

Ei IP:tä voi mitenkään peittää. Aina näkyy jokin IP, eriasia jos tosiaan proxyn kautta toimii. Mutta hyvä luonnollisesti maksaa.

Share This Page