Soneran Mokkula (Huawei E1762)

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Datisti, Aug 26, 2010.

  1. Datisti

    Datisti Member

    Joined:
    Mar 12, 2010
    Messages:
    27
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Minulla on soneran mokkula jota käytän kannettavassani, jossa on vista.
    Yleensä mokkula toimii kohtuullisen hyvin, mutta nyt se lakkasi itsekseen toimimasta.
    En ole muuttanut mitään asetuksia tai asentanut uusia ohjelmia.
    Olen yrittänyt asentaa mobile partnerin uudestaan. Mobile partnerin asennus ei avaudu, vaikuttaa siltä,että kone ei tunnista mokkulaa. Mokkula toimii moitteettomasti muissa koneissani. Olen myös kokeillut kopioida mobile partnerin tiedostot toisesta koneestani tikkuun ja tikusta koneelle, jolloin olen saanut mobile partnerin toimimaan.
    Edelleenkään mokkula ei toimi. Kun painan yhdistä kone sanoo: laite ei käytettävissä tai yhteyden käyttämä portti on suljettu. Olen tutkinut koneen laitteistoa, joka ilmoittaa että mokkulaa ei voida käyttää koska rekisterin tiedostot ovat puutteellisia tai jotain sinne päin.

    Mikä nyt avuksi?

    KIITOS!
     
  2. 1pertti

    1pertti Senior member

    Joined:
    Sep 10, 2008
    Messages:
    9,158
    Likes Received:
    1,219
    Trophy Points:
    243
    Et tarkemmin kertonut, oletko poistanut yhteysohjelman ja Huawein modeemin ennen uudelleenasennusta. Se ainakin on selvää, että pelkästään kopioimalla tiedostot ongelmakoneelle, mokkula ei ala toimia. Itse toimisin tällä tavalla:

    Irrottaisin nettitikun, jos se on kiinni USB-liittimessä.
    Poistaisin Mobile Partnerin Lisää tai poista sovellus -toiminnolla.
    Etsisin Huawein tiedostot koneelta(komennolla Etsi 'huawei') ja poistaisin kansiot, joissa on nimi Huawei. (Edellyttäen tietysti, että en olisi asentanut koneelleni muita Huawei -sovelluksia kuin nettitikun.)
    Ajaisin CCleanerin rekisterin putsaus -toiminnon.
    Liittäisin nettitikun uudelleen odottaen ja toivoen, että se nyt asentuu oikein.
    Jos toive oli turha, tarkistaisin seuraavaksi Mobile Partnerin asetukset: http://www.siptune.net/siptune.net/tiki-index.php?page=Operaattoreiden+modeemiasetukset
    Jos nekin ovat OK eikä laite vieläkään toimi varaisin paljon aikaa ja soittaisin TeliaSoneran asiakas/vikapalveluun.
     

Share This Page